کد مطلب: ۳۵۱۳۴۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اطلاعات جامع از عرضه اولیه جدید در بورس / صورت مالی «زفکا» چه پیام‌هایی دارد؟

اطلاعات جامع از عرضه اولیه جدید در بورس / صورت مالی «زفکا» چه پیام‌هایی دارد؟

عرضه اولیه تعداد 60 میلیون سهم، معادل 20 درصد سهام شرکت کشت و دامداری فکا با نماد معاملاتی «زفکا»، چهارشنبه 24 بهمن ماه سال جاری انجام می‌شود.

یکی از شرکت‌های فعال بازار سرمایه در بخش زراعت و خدمات وابسته، شرکت کشت و دامداری فکا، به عنوان یک شرکت دانش بنیان بوده که در سال 1353 تاسیس و در سال 1357 آغاز به فعالیت در زمینه کشاورزی ودامپروری کرده است.

فعالیت زفکا

حـوزه اصلـی فعالیـت زفکا همانند دیگر شـرکت‌های کشت و دامداری در ایـران، در زمینه کشاورزی و دامپروری اسـت.

این صنعت به انجام فعالیت‌های کشاورزی، دامداری، باغداری، پرورش طیور و زنبور عسل و ماهی و هرگونه حیوان دیگر و استفاده از فرآورده‌های حیوانی و پروتئین گیاهی، واردات مواد اولیه و ماشین آلات و لوازم مورد نیاز شرکت و ورود هر نوع دام مشغول است.

درآمد شرکت از محل فروش محصولاتی از جمله، گندم، شیر خام، فرآورده‌های ژنتیکی - جنین، فرآورده‌های ژنتیکی - گوساله نر، کود، شیر خشک صنعتی و پرورش انواع دام تامین می‌شود.

شرکت کشت و دامداری فکا اولین صادرکننده شیر خام در ایران بوده که بیشترین درآمد شرکت نیز از محل فروش شیر خام است.

سهامدار اصلی شرکت کشت و دامداری فکا، شرکت سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تامین (99.99%) است.

548

عرضه اولیه زفکا در بورس

شرکت کشت و دامداری فکا در تاریخ 20 خرداد ماه امسال با سرمایه 30 میلیارد تومان به عنوان یکصد و هشتاد و هشتمین شركت پذيرفته‌شده در گروه زراعت و بخش کشاورزی، دامپروری و خدمات وابسته در بازار دوم بورس اوراق بهادار پذیرش شده و آماده عرضه 20 درصد از سرمایه‌اش است.

عرضه اولیه تعداد 60 میلیون سهم، معادل 20 درصد سهام شرکت کشت و دامداری فکا با نماد معاملاتی « زفکا »، چهارشنبه 24 بهمن ماه سال جاری انجام می‌شود.

در این عرضه اولیه به هر سهامدار حقوقی و حقیقی حداکثر 600 سهم در دامنه قیمتی 8200 تا 8300 ریال اختصاص داده می‌شود.

این شرکت آخرین اطلاعات و عملکرد ماهانه از ابتدای سال جاری تا دی ماه را بر روی کدال منتشر کرد.

آخرین وضعیت زفکا

براساس صورت‌های مالی منتهی به پایان آذر ماه سال جاری، شرکت کشت و دامداری فکا دارای 112 میلیارد تومان دارایی و 39 میلیارد تومان بدهی است.

این شرکت طی 9 ماهه ابتدایی سال جاری بیش از 26 میلیارد تومان سود خالص ایجاد کرده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 90 درصد افزایش داشته است.

همچنین سود انباشته این شرکت در پایان آذر ماه امسال به 31 میلیارد تومان رسیده است.

6636

صورت مالی شرکت زفکا

سود خالص هر سهام در پایان دوره نه ماهه از سال مالی این شرکت 869 ریال بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 91 درصد افزایش داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.