کد مطلب: ۳۶۴۳۷۳

شنیده‌های بورسی ۱۹ فروردین ۹۸

شنیده‌های بورسی 19 فروردین 98

بازار سهام همواره با حواشی و شنیده‌های زیادی مواجه بوده که می‌تواند به این اتفاقات واکنش‌های خاصی نشان دهد. مهم‌ترین شنیده‌های بورسی امروز در فضای مجازی به‌ویژه تلگرام را در این گزارش بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس همواره با حواشی و شنیده‌های زیادی مواجه بوده که می‌تواند به این اتفاقات واکنش‌های خاصی نشان دهد. مهم‌ترین شنیده‌های بورسی امروز 19 فروردین ماه سال 1398 در فضای مجازی به‌ویژه تلگرام به شرح زیر است.

توقف وبازگشایی نمادهای بورسی و فرابورسی

بازگشایی نماد معاملاتی «شكلر» و «سيستم» با محدوديت نوسان قيمت با استفاده از مكانيزم حراج.

نمادهای معاملاتی «زماهان» و «تلیسه» با توجه به نوسان بیش از 50 درصد قیمت متوقف شدند.

نماد معاملاتی شركت حمل‌و‌نقل بين‌المللی خليج فارس (حفارس) پس از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده مبنی بر تصويب افزايش سرمايه بدون محدوديت نوسان قيمت آماده انجام معامله است.

بیانیه ایران‌خودرو در خصوص افزایش سرمایه

شرکت ایران‌خودرو که با شایعه افزایش سرمایه مواجه بود امروز در واکنش به این شایعه اقدام به انتشار بیانیه کرد. شرکت خودروسازی ایران‌خودرو با انتشاره تازه‌ترین اطلاعیه خود بر روی کدال عنوان کرد که در خصوص تصميم‌گيری درباره افزايش سرمايه از محل تجديد ارزيابی دارايی‌ها اقدامی از سوی اين شرکت صورت نگرفته است.

افزایش ظرفيت انبارهای سكه بورسی

یک منبع آگاه از افزایش چند برابری ظرفیت خزانه نگهداری سکه در بانک‌های مورد تایید بورس کالای ایران با دریافت مجوز از سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه خبر داد. این منبع آگاه عنوان کرد: ظرفیت پذیرش مجدد سکه طلا در خزانه‌های سه بانک صادرات، رفاه و سامان برای ایجاد تعادل بیشتر در معاملات بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران با دریافت مجوز از سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به بیش از یک میلیون افزایش يافت. (کانال تلگرامی بورسینه)

حواشی متفرقه

با آب‌گرفتی و از کار افتادن کارخانه‌های شکر استان‌های سیل زده و برهم خوردن توازن عرضه و تقاضا، افزایش قیمت قندوشکر حتمی است و بزودی شاهد صف‌های مردم برای خرید قندوشکر دولتی خواهیم بود. (کانال تلگرامی بورس اینترنشنال)

وضعیت خوب قیمت جهانی مس و افزایش فروش اسفند ماه این شرکت نشان از کاهش مشکلات صادراتی شرکت ملی مس ایران است. افزایش نرخ ارز نیما تاثیر مستقیم بر درآمد کشتی‌رانی دارد. (کانال تلگرامی کارگزاری مفید)

نرخ ارز نیما در سال گذشته حدود 8000 تومان بود، حالا تقاضا برای دلار به 12500 تومان افزایش یافته است، این مساله یعنی افزایش فروش ریالی به میزان 50 تا 60 درصد بدون هیچ زحمتی برای صنایع پالایشی، معدنی، فلزی و پتروشیمی. (کانال تلگرامی کارگزاری مفید)

دريافت مجوز تغيير بيش از 10 درصد در نرخ فروش محصولات یا ارائه خدمات برای نماد «خپویش». (کانال تلگرامی شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.