کد مطلب: ۳۶۶۴۴۳

اخبار کمتر دیده‌شده بورسی امروز

آخرین اخبار از افزایش سرمایه بورسی‌ها و خروج موقت ۳ شرکت

آخرین اخبار از افزایش سرمایه بورسی‌ها و خروج موقت 3 شرکت

از مهم‌ترین خبرهای بورسی امروز، دوشنبه 26 فروردین ماه سال 98، آخرین اخبار از افزایش سرمایه بورسی‌ها و خروج موقت سه شرکت است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس امروز به سطح 201 هزار و 805 واحد رسید که با رشد 5721 واحدی معادل 2.92 درصدی همراه بوده است.

ورود پول تازه به بورس

ابراهیم خلیلی با اشاره به روند رو به رشد شاخص بورس و قیمت‌ها در تالار شیشه‌ای گفت: یکی از نشانه‌های بازار این روزهای معاملات بازار سهام که موجب تداوم رشد قیمت‌ها و شاخص در بازار سهام شده، تمایل نقدینگی به ادامه حضور در معاملات و همچنین ورود نقدینگی جدید به این بازار است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: البته در این زمینه نباید از روند رو به رشد قیمت جهانی نفت و کالاها نیز گذر کرد و این موارد اثر خود را بر کلیت بازار سهام و صنایعی که از این طریق دچار سود می‌شوند، گذاشته است که نمونه بازار آن را می‌توان در گروه کالایی و فلزات اساسی مشاهده کرد.

وی با اشاره به این مطلب که ورود نقدینگی به بازار سهام علاوه بر اینکه موجب تداوم رشد شاخص و قیمت‌ها می‌شود، اذعان داشت: افزایش نقدینگی در بازار سهام نقدشوندگی بازار را نیز به همراه دارد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: یکی از مولفه‌های یک بازار پویا و قابل اعتماد مزیت نقدشوندگی است و از بازار سرمایه نیز به دلیل نقدشوندگی بالا به عنوان یکی از بازارهای مناسب برای سرمایه‌گذاری یاد می‌شود.

در خبری دیگر، گروه مپنا در اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره‌ای تلفیقی شش ماهه منتهی به ۳۰ مهر ماه سال ۹۷، سود هرسهم تلفیقی خود را ۷۸۳ ریال اعلام کرد.

تصویب قانون واگذاری مدیریت سهام عدالت به مردم

حمیدرضا فولادگر به خانه ملت گفت: لایحه سهام عدالت مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد طی پنج سال مدیریت این سهام به مردم واگذار شود.

وی افزود: تعیین تکلیف جزییات روش اجرا و واگذاری سهام عدالت به مردم و مکانیزم نحوه اعمال مدیریت مردم بر این سهام به جلسه بعدی موکول شد تا کارگروه ویژه، تغییرات لازم را اعمال کند.

فولادگر ادامه داد: لایحه سهام عدالت اصلاح مواد 34 تا 38 قانون اصل 44 است.

مواد 34، 35 و 37 درباره واگذاری سهام عدالت به مردم بود که تصویب شده و ماده 36 حذف شد.

در ادامه مقرر شد ماده 38 که درباره مکانیزم مدیریت مردم بر سهام عدالت است در جلسه آینده بررسی شود.

در خبر دیگر، شرکت لامپ پارس شهاب در اسفند ماه بیش از 420 هزار میلیارد ریال محصول فروخت که این مبلغ نسبت به فروش بهمن ماه حدود 80 درصد جهش داشت.

فروش بهمن ماه حدود 235 میلیارد ریال بود که نسبت به دی ماه 54 درصد افزایش داشت.

در دی ماه این شرکت 152.8 میلیارد ریال فروش داشت که با رشد 9 درصدی نسبت به ماه قبل همراه شده بود.

فروش آذر ماه از مرز 40 میلیارد ریال گذشته بود تا نسبت به آبان 30 درصد افزایش را نشان دهد.

همچنین در خبری دیگر، هفت شرکت فرابورس، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، بهنوش، سیمان اصفهان، آبسال، توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی و قاسم ایران که نماد معاملاتی آنها به علت نوسان بیش از 50 درصدی طی روزهای اخیر متوقف شده به منظور رعایت دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات، ملزم به افشای اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع‎‌رسانی حداکثر ظرف مدت دو روز کاری در سامانه تدان شدند.

خروج موقت سه شرکت برای افزایش سرمایه

در پایان معاملات امروز، نماد دو شرکت سرمایه‌گذاری نور کوثر ایرانیان و آتیه دماوند برای مجمع سالانه چهارشنبه هفته جاری، متوقف می‌شود.

بر این اساس، «وسکاب و واتی» جهت تصویب صورت‌های مالی منتهی به آذر ماه سال 97 به این مجمع می‌روند.

همچنین نماد فولاد آلیاژی ایران برای مجمع فوق‌العاده، بسته می‌شود.

«فولاژ» چهارشنبه جاری برای افزایش سرمایه 10 درصدی از محل سود انباشته، تصمیم‌گیری می‌کند تا در صورت موافقت سهامداران، سرمایه فعلی را از 499 به 551.1 میلیارد تومان برساند.

همچنین خبر دیگر حاکی از آن است که نماد معاملاتی «خگستر» امروز و پس از آنکه در خصوص افزایش قیمت شفاف‌سازی کرد بازگشایی شد و تا سقف قیمت مجاز روزانه پیشروی کرد.

همچنین در خبر دیگر، اطلاعیه نخستین عرضه سال 98 میعانات گازی پارس جنوبی در رینگ بین‌الملل بورس انرژی برای روز سه‌شنبه 27 فروردین ماه و با قیمت پایه ۶۷ دلار و ۸۵ سنت برای هر بشکه منتشر شد.

زمان افزایش سرمایه ۹۵۶ درصدی نهمین سهم‌گران

شرکت قند ارومیه که با سرمایه 1.6 میلیارد تومانی در بازار پایه ج فرابورس درج شده و با قیمت 3684 تومانی هر سهم، نهمین سهم‌گران بازار به شمار می‌رود، زمان برگزاری مجمع فوق‌العاده را اعلام کرد.

براین اساس، «قاروم» ساعت 9 روز شنبه هفت اردیبهشت ماه در محل میدان فردوسی، جنب بانک ملت، ساختمان شهد جهت افزایش سرمایه 956 درصدی از دو محل تصمیم‌گیری می‌کند.

501 درصد این تامین مالی معادل 8.1 میلیارد تومان از محل سود انباشته و 455 درصد آن معادل 7.4 میلیارد تومان از محل اندوخته است تا سرمایه فعلی را به 17.1 میلیارد تومان برساند و قادر به جبران مخارج سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و اصلاح ساختار مالی شود.

در خبر دیگر، دو بانک، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو و 9 شرکت بورسی و فرابورسی با توضیح درباره رویدادهای مهم، اطلاعات حاصل از کنفرانس اطلاع‌رسانی و نتایج برگزاری مزایده، دست به شفاف‌سازی زدند. بر این اساس در برابر توقف نماد بانک گردشگری، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، حمل و نقل بین‌المللی فارس، قند اصفهان، پخش البرز، صنعتی مینو، لوله و ماشین‌سازی ایران و سرمایه‌گذاری توسعه و عمران کرمان، شرکت قند مرودشت با کاهش سه درصدی اما کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت با رشد 2.4 درصدی قیمت روبرو شدند.

منبع: سنا ، رادیو سهام ، بورس پرس ، بورس 24 ، فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.