کد مطلب: ۴۰۴۰۴۴

رشد ۱.۲ درصدی شاخص تولیدات صنعتی شرکت‌های بورسی

رشد ۱.۲ درصدی شاخص تولیدات صنعتی شرکت‌های بورسی

رئیس کل بانک مرکزی گفت: گزارش ماهیانه تولیدات صنعتی شرکت‌های بورسی، حکایت از این دارد که رشد تولید صنعتی در شهریور نسبت به مرداد ۱٬۲ درصد مثبت بوده است.

رئیس کل بانک مرکزی از رشد ۱.۲ درصدی تولیدات صنعتی شرکت‌های بورسی در شهریور امسال خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از بانک مرکزی، گزارش ماهیانه تولیدات صنعتی شرکت‌های بورسی که بیش از نیمی از تولید صنعتی کشور را در اختیار دارند، حکایت از این دارد که رشد تولید صنعتی در شهریور نسبت به مرداد ۱٬۲ درصد مثبت بوده است.

همتی نوشت: بر مبنای گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، بررسی‌ها نشان می‌دهد، از ابتدای سال ۹۸ روند رشد منفی صنعتی، به طور ماهیانه کاهنده بوده و در ماه شهریور مثبت شده است.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: شاخص مستخرج از تعداد ۲۳۰شرکت صنعتی بورسی هم‌راستا با شاخص تولید صنعتی کل کشور است و بنا بر این، با توجه به اینکه شاخص‌های رسمی کل کشور با تاخیر منتشر می‌شود این شاخص بورسی می‌تواند جایگزین خوبی برای تغییرات ماهانه صنعت و حمایت‌کننده‌ای مناسب از مثبت شدن رشد غیرنفتی کشور باشد، که در آمار سه ماهه اول سال نیز مشهود بود.

همتی تاکید کرد: این نکته مهم را نیز باید اضافه کنم که این گزارش به معنای جبران کاهش تولیدات صنعتی نیست و بایستی در خصوص تشکیل سرمایه ثابت ناخالص داخلی کشور و نرخ سرمایه‌گذاری که روند نگران‌کننده‌ای دارد، چاره‌جویی کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.