فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۴۲۹۴۷۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین وضعیت عرضه اولیه‌ای که فراموش شد

آخرین وضعیت عرضه اولیه‌ای که فراموش شد

مدیرعامل سیمان آبیک در حالی از عرضه اولیه نماد در سال آینده خبر داده که در سال 91 یکبار این نماد در بورس درج شده بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی اصغر گرشاسبی، مدیر عامل شرکت سیمان آبیک در نشست خبری اعلام کرد، یکی از برنامه‌های جدی سیمان آبیک حضور در بازار سرمایه است که با هماهنگی سهامداران و سپری شدن فرایندهای قانونی این مهم در آینده نزدیک اتفاق خواهد افتاد و سال آینده این شرکت بورسی می‌شود.

صنعت سیمان کشور سابقه‌ای 86ساله دارد و شروع به کار اولین خط تولید سیمان به سال 1312 باز می‌گردد. در 9 ماه ابتدایی امسال بیش از 40میلیون تن سیمان در بازار داخلی توزیع شده که رشدی 11درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. همچنین میزان صادرات نیز در این مدت با رشدی 13درصدی به 10 میلیون و 500هزار تن رسیده است.

Capture 2

وضعیت نماد سابیک در سایت شركت مديريت فناوري بورس تهران

اعلام حضور سیمان آبیک در بورس در حالی رخ داده که در جلسه سوم اردیبهشت ماه 91 با پذیرش سهام شرکت سیمان آبیک در بورس تهران موافقت شد و این شرکت با نماد سابیک در تاریخ 18 تیر همان سال به عنوان چهارصد و هفتاد و دومین شرکت در بورس پذیرفته شد اما هیچگاه به عرضه اولیه نرسید و ناشر آن در کدال نیز در سازمان کدال ثبت نشد. با وجود این بر اساس آخرین گزارش مالی منتشر شده این شرکت در سامانه کدال که در تاریخ چهارم مرداد سال گذشته در خصوص صورت مالی منتهی به 29 اسفند 96 منتشر شده است این شرکت در سال 96 معادل 353 میلیارد ریال زیان دهی داشته تا زیان انباشته این شرکت تا پایان سال به یکهزار و 315 میلیارد ریال برسد.

حال مدیرعامل سیمان آبیک در حالی از بورسی شدن این نماد خبر داده که به گفته او میزان صادرات این شرکت به عنوان بزرگترین تولیدکننده سیمان کشور در مقایسه با سال گذشته رشدی 2.5 برابری داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.