خبر مهم:

کد مطلب: ۴۴۰۱۸۲

رشد ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس / تعداد معاملات روزانه از مرز یک میلیون گذشت

رشد ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس  / تعداد معاملات روزانه از مرز یک میلیون گذشت

بازار سهام روز یکشنبه در حالی با رشد ۱۳ هزار واحدی به کار خود خاتمه داد که در نیمه دوم بازار شاهد ریختن صف‌های خرید و فشار عرضه در بسیاری از نمادها بودیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل با رشدی ۱۳ هزار و ۱۳۶ واحدی ( ۲٫۴۷ درصدی) و قرار گرفتن در سطح ۵۴۵ هزار و ۶۶۱ واحدی به کار خود خاتمه داد تا پس از چهار روز معامله در سال ۹۹ رشدی ۶ درصدی را به ثبت برساند.

5 1 8

در جریان معاملات امروز بورس یک میلیون و ۱۴۴ هزار معامله صورت گرفت که طی آن ۴ میلیارد و ۵۷۰ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد ریال داد و ستد شد. در این میان سه نماد فملی، رمپنا و فارس به ترتیب با ۵۷۱، ۵۲۱ و ۵۱۱ واحد، بیشترین تاثیر را بر شاخص کل داشتند. در پایان معاملات فرابورس نیز بیش از ۷۴۹ هزار معامله انجام شد که مجموع ارزش آنها بیشتر از ۳۰ هزار میلیارد ریال بود.

5 2 7

در پایان معاملات امروز، سه نماد وبصادر، غگل و ذوب بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند. ارزش معاملات وبلمت، غگل و وتجارت نیز بیش از سایر نمادهای بازار بود به طوری که ارزش معاملات این سه نماد روی هم رفته بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بود.

در حالی که بازار در نیمه نخست خود روندی یکدست صعودی و همراه با صف خرید در اکثر نمادهای گروه‌های مختلف را تجربه می‌کرد به یکباره در نیمه دوم از صفوف خرید کاسته شده و معاملات رنگ و بوی متعادل‌تری به خود گرفتند. ضمن اینکه بسیاری از نمادها نیز وارد محدوده منفی شدند. تعطیلی چند روزه بازار پس از پایان معاملات فردا و خارج کردن نقدینگی از سوی برخی معامله‌گران یکی از دلایل متعادل‌شدن بازار بود. البته شکسته شدن صف‌های خرید باعث شد تا بسیاری از نمادها که در روزهای اخیر با وجود صف خرید بودن موفق به پر کردن حجم مبنا نشده بودند، شاهد افزایش قیمت پایانی خود باشند.

از دیگر نکات مهم بازار امروز نیز اختلال شدید در نمایش سفارش‌ها در سیستم آنلاین بود که در بعضی اوقات حتی با تاخیر چند دقیقه‌ای نسبت به انجام معامله همراه بود و ۲۲ دقیقه پس از بسته شدن بازار، معاملات در سامانه‌های انلاین همچنان جریان داشت! اختلالی که موجب اعتراض بسیاری از فعالان بورس نیز شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.