خبر مهم:

کد مطلب: ۴۶۵۱۰۹

گزارش پایان بورس ۵ مرداد ۹۹:

پایان قرمز بورس یکشنبه / نمادهای شیفت بعدازظهر مانع از سقوط بیشتر شاخص شدند

پایان قرمز بورس یکشنبه / نمادهای شیفت بعدازظهر مانع از سقوط بیشتر شاخص شدند

در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل در حالی با افتی 6800 واحدی مواجه شد که نمادهایی نظیر شستا و شپنا با معاملات مثبت خود از افت 15 هزار واحدی جلوگیری کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل با بیش از 6 هزار واحد افت (0.35 درصدی) به یک میلیون و 946 هزار واحد رسید. البته در پایان شیفت اول افت شاخص کل بیش از 14 هزار واحد بود که با معاملات مثبت نمادهای شیفت بعدازظهر افت شاخص به کمتر از 7 هزار واحد رسید. این در حالی بود که در پایان روز نیز شاخص کل هم‌وزن افتی 0.54 درصدی را به ثبت رساند.

1 1 31

در جریان معاملات امروز بیش از یک میلیون و 733 هزار معامله انجام شد که طی آن 8 میلیارد و 228 میلیون سهم با ارزشی بالغ بر 14 هزار میلیارد ریال دادوستد شد. در این میان اگر چه سه نماد شستا، خساپا و شتران به ترتیب با 4487، 3309 و 2534 واحد تاثیر مثبت، سعی در مثبت کردن شاخص داشتند اما تاثیر منفی نمادهایی منفی چون فارس، فولاد و فملی بیشتر بود و در نهایت شاخص با افتی 0.35 درصدی به کار خود خاتمه داد.

1 2 28

در جریان معلاملات امروز به دلیل اختلال و کندی ثبت سفارش‌ها، معاملات برخی نمادها برای مدتی متوقف شدند و معاملات بقیه نمادها نیز با اختلال فراوانی همراه بود. اکثر معامله‌گران امروز نیز همانند روزهای گذشته نسبت به لحظه‌ای نبودن معاملات اعتراض داشتند و دو شیفتی شدن بازار نیز همچنان با انتقاد فراوانی از سوی سهامداران مواجه است. یکی از دلایل اعتراضات این است که دو قسمتی شدن بازار به دور از عدالت بازار بوده و موجب افزایش فشار عرضه در دقایق پایانی معاملات در زمان اصلی می‌شود.

222 4

در این بازار پرحاشیه امروز، گروه فراورده‌های نفتی ارزش معاملاتی معادل 25 هزار میلیار ریال را به ثبت رساند و بعد از آن گروه فلزات اساسی و بانکها به ترتیب با 18 هزار و 785 و 17 هزار و 107 میلیارد ریال برترین گروه‌های صنعت بودند. سه نماد شپنا، فخوز و شتران نیز به ترتیب با 9، 8.5 و 7.8 هزار میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات روز را از آن خود کردند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.