فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۴۶۶۴۷۰

گزارش پایان بورس ۱۱ مرداد ۹۹:

پایان سبز بورس در روز شنبه / شاخص کل ۳ درصد رشد کرد

پایان سبز بورس در روز شنبه / شاخص کل 3 درصد رشد کرد

در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس با رشدی 3 درصدی به سطح یک میلیون و 961 هزار واحدی رسید تا برای حمله به شاخص 2 میلیون واحدی آماده شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان معاملات بورس روز شنبه 11 مرداد شاخص کل با رشدی 3 درصدی (57 هزار و 243 واحدی) به یک میلیون و 961 هزار واحد رسید. در این روز شاخص کل هم‌وزن نیز 2.1 درصد رشد کرد تا بورس روزی سبز را پشت سر بگذارد.

1 1 2

در جریان معاملات امروز بیش از 2 میلیون و 113 هزار معامله در بورس انجام شد که طی آن 10 میلیارد و 600 میلیون سهم با ارزشی بالغ بر 17 میلیارد و 591 میلیون تومان معامله شد. این در حالی بود که سه نماد شستا، فولاد و فارس بیشترین تاثیر را بر شاخص کل داشتند.

1 2 2

در معاملات فرابورس نیز شاخص 559 واحد رشد کرد که سه نماد کگهر، میدکو و شگویا تاثیرگذارترین نمادها بودند.

در میان برترین گروه‌های صنعت نیز گروه فراورده‌های نفتی، خودرو بانک‌ها به ترتیب با 38 هزار و 341 ، 27 هزار و 507 و 17 هزار و 746 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند و دو گروه فلزات اساسی و مواد شیمایی نیز دیگر گروه‌های برتر بودند. اگر چه ارزش معاملات در گروه فراورده‌های نفتی بیش از سایر گروه‌ها بود اما اکثر نمادهای این گروه با فشار عرضه مواجه بودند.

1 3 3
در میان نمادها نیز شپنا، شتران و خودرو به ترتیب با 249، 222 و 212 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

در جریان معاملات امروز نیز تاخیر در ثبت سفارش و همچنین وقفه ناگهانی برخی نمادهای پرتقاضا باز هم موجب اعتراض معامله‎گران شد. باید دید این اختلالات روزمره در بورس تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و کی مدیریت عملیات بازار تدبیری برای این مشکل خواهد اندیشید.

رشد 3 درصدی بورس امروز در حالی رخ داد که شاخص کل در هفته گذشته تنها 0.16 درصد رشد را به ثبت رسانده بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.