خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۴۷۵۴۸۸

پیش‌بینی بورس امروز ۱۸ شهریور ۹۹

پیش‌بینی بورس امروز 18 شهریور 99

شاخص بازار سهام روز گذشته بار دیگر نزولی شد. آیا این روند ممکن است در امروز تغییر کند و شاخص بازار مثبت شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، سهیلا صالحی، کارشناس بازار سرمایه گفته است: حجم و ارزش معاملات بازار به شدت پایین آمده است برای همین در کوتاه‌مدت نمی‌توان انتظار داشت که روند بورس صعودی شود. اما بازار در میان‌مدت صعودی خواهد شد.

جزییات بیشتر و نظرات مخاطبان درباره روند احتمالی بازار سهام در روز سه‌شنبه را در گزارش پیش‌بینی بورس 18 شهریور 99 بخوانید.

در همین مورد اقتصادنیوز نوشته است: از نگاه معامله گران امروز روز مهمی برای بازار سهام است،آنها بر سه فاکتور تاکید دارند:حمایت از سهم ها در قیمت های تعادلی، انتشار اخبارخوب و شفاف از شرکت ها و اصلاح قیمتی یک روزه با هدف خالی شدن بخشی از هیجان و ترس.این گروه با مثال شستا می گویند: سهمی که 220 تومان تقسیم سود احتمالی را برای 2 ماه دیگر دارد و ارزش ذاتی آن بالای 4 هزار تومان است اگر در قیمت هایی غیرمنطقی باز شود قطعا برای برخی جذاب و خیلی زود خود را بازیابی می کند.اما با بسته نگه داشتن نماد شستا فعلا فاکتور آخر در کما است.ولی درباره دو فاکتور دیگر از شب گذشته تحرکات و خبرهای خوبی از دید معامله گران شروع شده است.بررسی انتشار اوراق تبعی از سوی بانک ملت یکی از اخبار های خوب امروز از دید ناظران است.

اوراق تبعی در واقع همان طرح بیمه سهام است این اوراق از سوی سهامدار عمده شرکت منتشر می شود و به خریدار ضمانت می دهد در صورت کاهش قیمت سهام به همان نرخ توافق شده سهم را از او می خرد.این ابزارها از جنس تضمین و بازگشت اعتماد و آرامش به بازار توصیف می شود.

در این سناریو برخی امیدوار هستند امروز فشار فروش ها کمتر شود و با حمایت موثر از بازار شاخص در محدوده کنونی نوسان داشته باشد.در این حالت با توجه به بستن ماندن ایران خودرو و شستا صف های فروش نمادهایی چون صادرات،تجارت و..باید جمع شود.

اما برخی دیگر اعتقاد دارند حقوقی ها با علم به ارزندگی سهام بازی راه انداخته اند تا در کف پایین تر از حقیقی ها سهم را بخرند و با افزایش مجدد قیمت ها سود خود را بالاتر ببرند.از نگاه این گروه امروز بورس کانال شکنی معکوس دارد اما ممکن است در هفته های آتی با فروکش هیجان تعادل به بازار برگردد.

دنیای اقتصاد نیز تصویر زیر را منتشر کرده است:

1 12 scaled

آخرین اخبار از بازار سهام را در سرویس بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.