کد مطلب: ۶۱۳۷۵۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مشکل اساسی بورس / «پول دارند اما به بورس تزریق نمی‌شود»

مشکل اساسی بورس / «پول دارند اما به بورس تزریق نمی‌شود»

تقریبا تمام ابهام‌های بازار سهام به غیر از برجام برطرف شده اما بازار با کمبود مفرط پول همراه است. چرا پول به بازار تزریق نمی‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، دیشب اعلام شد که بسته حمایتی ۱۰ بندی وزارت اقتصاد برای اعمال در بودجه ۱۴۰۰ به مجلس ارائه می‌شود و به نوعی آخرین ابهام داخلی بازار هم برطرف شد اما بورس هنوز با کمبود نقدینگی همراه است.

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سهام در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بازار با کمبود نقدینگی همراه است و این درحالیست که اکثر سهم‌ها ارزندگی بالایی دارند.

خبری‌زاد عقیده دارد شرکت‌های سرمایه‌گذاری و حقوقی‌های بزرگ نقدینگی دارند اما به بازار سهام تزریق نمی‌کنند.

او در ادامه گفت: چند روز گذشته سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد قصد دارد ۱۵ درصد از سهام فارس را به صورت بلوکی به فروش برساند و چندین مشتری دست به نقد برای این مقدار سهام پیدا شد و این نشان از وجود نقدینگی در دست شرکت‌ها و حقوقی‌ها است اما نمی‌دانم چرا این نقدینگی با وجود ارزندگی سهم‌ها به بازار تزریق نمی‌شود.

ارزش بازار نماد فارس حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است و ۱۵ درصد از نماد این شرکت حدود ۴۵ هزار میلیارد ارزش دارد.

خبری‌زاد در رابطه با تزریق پول از صندوق تثبیت به بورس گفت: هنوز وعده‌های تزریق پول از صندوق تثبیت به بازار سهام عملی نشده و به نظرم اگر پول صندوق تثبیت به بازار تزریق می‌شد بورس جان می‌گرفت.

این روزها بورس مثل یک ماشین بدون استارت است که برای روشن شدن و حرکت باید هلش داد. خبری‌زاد عقیده دارد با تزریق حدود هزار میلیارد تومان می‌توان بورس را حرکت داد.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.