فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۳۲۹۶۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ادامه روند نوسانی بازار سرمایه/ چه زمانی دوباره بورس بهترین سرمایه‌گذاری می‌شود؟

ادامه روند نوسانی بازار سرمایه/ چه زمانی دوباره بورس بهترین سرمایه‌گذاری می‌شود؟

بورس این هفته با افت ۰.۵۱ درصدی از عدد یک میلیون و ۲۸۸ هزار واحدی بر روی پله یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد ایستاد. به گفته کارشناسان وضعیت بازار بستگی به مذاکرات برجام دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته‌ای که گذشت شاخص کل هم وزن با رشد ۱.۱۳ درصدی از عدد ۳۲۹ هزار و ۲۸۰ واحد به ۳۳۴ هزار و ۱۵۶ واحد رسید. بعد از مدت‌ها این شاخص توانست روند نزولی خود را بشکند. همچنین شاخص کل فرابورس نیز از عدد ۱۷ هزار و ۵۸۹ واحد با رشد ۰.۳۳ درصدی به عدد ۱۷ هزار و ۶۴۲ واحد رسید.

بورس در انتظار مذاکرات وین

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: معاملات بورس در هفته‌ای که گذشت نوسانی بود. یعنی یک روز مثبت و یک روز دیگر منفی دنبال شد.

وی توضیح می‌دهد: وضعیت بازار سرمایه به مذاکرات وین گره خورده است. تا زمانی که برجام به نتیجه نرسد نمی‌توان سناریوی صعودی برای بازار متصور بود.

رئیسی ادامه می‌دهد: صنایع پالایشی به نفت ۱۱۰ دلاری واکنش خاصی نشان نداد. چراکه هنوز ابهام در بازار وجود دارد. از سوی دیگر قیمت کامودیتی‌ها یک حرکت روبه‌بالا داشت و سهام گروه کمی رشد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه در پیش‌بینی معاملات هفته آینده بازار می‌گوید: اگر مذاکرات به نتیجه مثبت برسد، بورس روند صعودی به خود می‌گیرد. در مقابل بازارهای طلا، دلار، خودرو و.. روند نزولی به می‌گیرند و انتظارات تورمی تا حدودی تعدیل می‌شود.

رئیسی اظهار می‌کند: اگر برجام به نتیجه برسد، قیمت دلار کاهش پیدا می‌کند و بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری بورس خواهد بود. یعنی اتفاقی مقابل وضعیت مردادماه سال گذشته.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.