کد مطلب: ۶۴۸۳۷۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازگشت حقیقی‌ها به بورس/ بازار رشد می‌کند؟

بازگشت حقیقی‌ها به بورس/ بازار رشد می‌کند؟

امروز دوشنبه پنج اردبیشهت ماه شاخص کل بورس با رشد بیش از دو هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۵۰۷ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز در حدود ۰٫۷۷ درصد افزایش داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بعد از ریزش هفت هزار واحدی شاخص معاملات روز گذشته، بورس امروز افزایش دو هزار و ۵۸۵ واحدی را تجربه کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۵۰۷ هزار واحد رسید.

افزایش شاخص کل هم‌وزن بورس

بر اساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار ، امروز شاخص کل هم‌وزن ۰٫۷۷ درصد رشد داشت و به محدوده ۴۰۵ هزار و ۵۱۷ واحدی رسید.

معامله‌گران در این روز ۵۱۳ هزار و ۵۰۷ معامله به ارزش ۵۱ هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای فارس، تاپیکو، فولاد، رمپنا، فملی، ومعادن، ذوب و کچاد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین نمادهای وامید، پارسان، وغدیر، وبملت و شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس رشد کرد

در روز دوشنبه شاخص فرابورس با افزایش ۸۱ واحدی به محدوده ۲۰ هزار و ۸۲۷ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۲۸۴ هزار ۷۰۴ معامله بود.

امروز نمادهای وسپهر، دماوند، سمگا، شگویا، بگیلان، فزر و بمپنا بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای آریا، زاگرس، بساما و صبا نیز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

نمادهای فزر، آریا، کرمان، تجلی، قچار، زاگرس و فجهان نیز لقب نمادهای پرتراکنش فرابورس را گرفتند.

آخرین قیمت ۱۹۳ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافت و ۲۶ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود پنج هزار و ۱۷۵ میلیارد تومان رسید.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.