کد مطلب: ۶۴۹۷۰۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آغاز هفته بی‌رمق بورس با قدرت‌نمایی سهام کوچک

آغاز هفته بی‌رمق بورس با قدرت‌نمایی سهام کوچک

امروز شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه شاخص کل بورس با افزایش بیش از هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۵۲۲ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز در حدود ۰٫۸۵ درصد کاهش داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس امروز افزایش یک هزار و ۶۰ واحدی را تجربه کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۵۲۲ هزار واحد رسید.

کارشناسان می‌گویند که انتظار می‌رفت امروز شاخص تا حد زیادی مثبت شود اما؛ روند نسبتا متعادلی را پیش گرفت و اغلب معاملات در سهام کوچک بازار رخ داد.

افزایش شاخص کل هم‌وزن بورس

بر اساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار ، امروز شاخص کل هم‌وزن ۰٫۸۵ درصد افت داشت و به محدوده ۴۱۵ هزار و ۱۱۵ واحدی رسید.

معامله‌گران در این روز ۶۰۲ هزار و ۹۷۳ معامله به ارزش ۴۹ هزار و ۷۱۶ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای شپنا، حشکتی، شبندر، شتران، شپدیس، پاکشو، شسپا و شنفت بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین نمادهای فولاد، شستا، تاپیکو، خودرو و فملی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس مثبت شد

در روز شنبه شاخص فرابورس با افزایش ۲۹۵ واحدی به محدوده ۱۹ هزار و ۹۳۰ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۲۷۸ هزار و ۲۶۷ معامله بود.

امروز نمادهای غصینو، سمگا، شرانل، وملل، شپاس، شگویا و فزر بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای صبا، شجم، کزغال و خدیزل نیز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

نمادهای کرمان، فزر، سمگا، افرا، سبزوا، فرابورس و سپیدار نیز لقب نمادهای پرتراکنش فرابورس را گرفتند.

آخرین قیمت ۱۸۹ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۴۶ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید.

آخرین اخبار مربوط به بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.