کد مطلب: ۶۶۷۹۸۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آیا زیان سهامداران بازار سرمایه جبران می‌شود؟/ روند بورس فرسایشی شد!

آیا زیان سهامداران بازار سرمایه جبران می‌شود؟/ روند بورس فرسایشی شد!

بورس از ابتدای سال تا به امروز روند نسبتا صعودی را تجربه کرده و امروز نیز روند متعادلی را تجربه می‌کند. با وجود این موضوع فعالان و سرمایه‌گذاران بازار سرمایه عقیده دارند که رشد شاخص تاثیری روی پرتفوی آن‌ها ندارد و زیانشان بیش از گذشته شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس از ابتدای سال تا به امروز، روند نسبتا خوبی را پشت سر گذاشته است. هفته اخیر نیز به واسطه افزایش نرخ دلار، شاخص بازار سرمایه توانست ۲٫۸ درصد رشد کند و به محدوده یک میلیون و ۵۶۴ هزار واحدی برسد.

اما این رشد تاثیر چندانی روی پرتفوی سهامداران نداشته است و بررسی‌‌ها نشان می‌دهد که از ابتدای سال تا به امروز پرتفوی سهامداران کمتر از ۱۰ درصد رشد کرده است.

سهامداران بازار سرمایه نسبت به موضوع اعتراض دارند و اغلب آنها می‌گویند که پس جبران زیان‌های خود از بورس خارج می‌شوند.

کاربران تجارت‌نیوز در این خصوص نوشتند: «بورس کشور نزدیک ۳ سال است منفی و بد است مردم به سمت خرید ملک و خودرو و سکه و ارز و لوازم خودرو و لوازم خانگی و……روی اورده اند احتکار و ارزش افزوده چون بورس را نابود کردند»

« اگه سرمایمو از اینجا بکشم بیرون دیگه اسمشو هم نمیارم کاش این اشتباه رو نمی‌کردم. کشورهای دیگه هم بورس دارن ما هم داریم.»

«فقط کافیه یکم زیانم کمتر شه جوری از بورس میرم که ردم نمونه»

سود سهامداران بازار سرمایه آب رفت

«شاخص رشد کرده، اما اگه تک تک سهم‌ها رو نگاه کنید، میبینید که بیشتر اونها توی یک سال گذشته هیچ افزایش قیمتی نداشتند»

«شاید شما میگید شاخص ۳درصد رشد داشته ولی فقط تو این یکماه ضرر اکثر پرتوهای مردم بالای ۲۰ درصد بوده. وهر روز ما شده دلهره وسرمایه زندگیمون آب میشه وهیچ کاری نمیتونیم انجام بدیم.»

«بورس در بلند مدت رشد داره.منظور از بلند مدت حدود ۲۰ سال هست.»

«چرا روزایی که دلار بالا میرفت قبلا رشد نمیکرد میگفتین دلار رفته بالا بورس ریزش کرده.»

«با بورس چه کردند سرمایه ام را بی ارزش و پوچ کردند»

«سرمایه مردم را در بورس اتش زدند»

«بورس و سهامداران و ارزش سرمایه طی بیش از ۲ سال است که مرده و نابود شده است»

با وجود این اظهار نظرها می‌توان گفت که بازار سرمایه پس از جهش سال ۹۹ همچنان در مدار نزول است و نتوانسته زیان سهامداران خود را جبران کند. از سوی دیگر روند معاملات بورس فرسایشی شده است و سهامداران در تلاش‌اند که بازار خارج شوند. اگر روند بازار و تصمیم‌گیری را به همین شکل ادامه پیدا کند به نظر می‌رسد خروج نقدینگی از بورس تقویت شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.