فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۱۱۳۷۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مجلس‌نشینی خاندوزی هم بورس را سبز نکرد؟

مجلس‌نشینی خاندوزی هم بورس را سبز نکرد؟

شاخص کل بورس امروز از مرز سقوط به کانال یک میلیون و ۲۰۰ خارج شد و روند مثبت به گرفت. علت رشد بورس امروز چه بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس امروز از مرز سقوط به کانال یک میلیون و ۲۰۰ خارج شد و روند مثبت به گرفت. بورس امروز با رشد ۹ هزار و ۶۶۱ واحدی به محدوده یک میلیون و ۳۳۱ واحدی رسید. شاخص هم‌وزن نیز به محدوده ۳۷۸ هزار واحدی رسید.

بیشترین ارزش معاملات نیز به نمادهای غزر، شپنا، خاور، شتسا، غگل، شبندر، وبرق و کشرق بود. همچنین نمادهای فارس، فولاد، میدکو، فملی، کگل، ماورن و شستا نیز بیشترین ارزش بازار را به خود اختصاص دادند. حقیقی‌ها در این روز خریدار نمادهای کشرق، وخاور، قیستو، فولاد، بفجر، خاور و فملی بودند.

ارزش معاملات بازار تا لحظه تنظیم این گزارش به دو هزار و ۳۱ میلیارد تومان رسید. همچنین ۱۳۸ میلیارد تومان از بازار خارج شد. امروز ۴۳۹ نماد مثبت و ۱۹۵ نماد مثبت در بازار داشتیم.

چرا بورس سبز شد؟

بورس امروز سبزپوش شد. اما همچنان قیمت بسیاری از سهام موجود در بازار منفی هستند و نقدینگی چندانی وارد بازار نمی‌شود. به همین واسطه نمی‌توان گفت بورس صعودی شد، بلکه تالار شیشه‌ای یک روند مثبت داشت. امروز وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس به مجلس رفتند و برخی از فعالان بازار سرمایه با شوخی و گلایه نوشتند:«بورس امروز از ترس مجلس مثبت شد کاش هر روز مسولان میرفتند مجلس». این واکنش فعالان بازار سرمایه ناشی از ادامه‌دار بودن روندهای نزولی بازار سرمایه است.

چرا زمانی که وزیر اقتصاد وعده حمایت بلند مدت از بورس می‌دهد این بازار روند نزولی به خود می‌گیرد و پس از رسیدن به مرز سقوط به کانال جدید مجددا کمی حمایت می‌شود؟ این روند می‌تواند برای سهامداران و فعالان بازار سرمایه فرسایشی است و در کوتاه مدت می‌تواند تمام نقدینگی و اعتماد موجود در بازار را از بین ببرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.