خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۷۴۷۰۲۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

‌پایان بورس امروز / گروه خودرو به میدان رقابت بازگشت

‌پایان بورس امروز / گروه خودرو به میدان رقابت بازگشت

بازار سهام امروز هم با رشد یکدست شاخص‌ها روبرو شد. در همین حال برای چهارمین روز معاملاتی پیاپی، پول حقیقی به بازار وارد شد و ارزش معاملات خرد نیز بالای 10 هزار میلیارد تومان قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز هم بازار سهام با استقبال معامله‌گران روبرو بود و حجم و ارزش معاملات نیز در سطح نسبتا رضایت‌بخشی قرار گرفت.

شاخص کل بورس امروز با رشد 11 هزار و 678 واحدی معادل 0.71 درصد به سطح یک میلیون و 646 هزار و 907 واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز که نمایانگر عملکرد سهامداران شرکت‌های کوچک و متوسط بازار است، سه هزار و 962 واحد معادل 0.80 درصد رشد کرد و در ارتفاع 496 هزار و 401 واحد قرار گرفت.

در همین حال شاخص‌های آزاد شناور، بازار اول و بازار دوم به ترتیب معادل 0.69 درصد، 0.45 درصد و 1.04 درصد افزایش یافتند.

در آن سوی بازار همچنین شاخص کل فرابورس نیز امروز با رشد مواجه بود و 151 واحد بالا رفت تا به سطح 20 هزار و 908 واحد برسد.

نمادهای اثرگذار

امروز نماد شپدیس بیشترین تاثیر منفی و نمادهای شستا، تاپیکو، فارس، شتران، فولاد و کگل بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل بورس داشتند. در همین حال شستا، خگستر، خودرو، دانا، خساپا، وتجارت و شتران پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس بودند.

در سمت دیگر بازار، نماد بپاس بیشترین تاثیر منفی و نمادهای زاگرس، آریا، شگویا، غصینو، دی و فغدیر بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل فرابورس داشتند. همچنین دی، کرمان، قچار، فرابورس، ولبهمن، وکبهمن و سمگا پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس بودند.

رشد ارزش معاملات

امروز ارزش کل معاملات بورس به 10 هزار و 191 میلیارد تومان رسید. در فرابورس هم ارزش معاملات به 221 هزار و 905 میلیارد تومان رسید اما از این میزان 215 هزار و 967 میلیارد تومان مربوط به عملیات بازار باز و هزار و 360 میلیارد تومام مربوط به معاملات اوراق مالی اسلامی بوده است.

ارزش معاملات خرد بازار هم امروز نسبت به روز گذشته با رشد مواجه شد و به 10 هزار و 576 میلیارد تومان رسید.

ورود و خروج پول حقیقی

امروز صندوق‌ها با خروج پول مواجه بودند اما در بخش سهام، بازار توانست پول حقیقی جذب کند. صندوق‌های درآمد ثابت امروز شاهد خروج 388 میلیارد تومان دیگر از پول حقیقی‌ها بودند.

در بخش سهام اما امروز بازار توانست 353 میلیارد تومان پول حقیقی جذب کند. اگر چه این رقم در مقابل مبالغ خارج شده از بازار اندک است اما در صورت تداوم ورود پول حقیقی می‌توان امیدوار بود که بازار وارد دوره رونق شده باشد.

امروز برخلاف روز گذشته، خودرویی‌ها مجددا مورد توجه معامله‌گران قرار گرفتند و توانستند در کنار افزایش قیمت سهم، ورود پول حقیقی را تجربه کنند.

گروه فلزات اساسی، فرآورده‌های نفتی، دارویی‌ها و غذایی‌ها امروز جزو گروه‌هایی بودند که توانستند پول حقیقی جذب کنند. به نظر می‌رسد در حال حاضر بازار سهام در هر دو بخش سهام ریالی و دلاری پذیرای حقیقی‌هاست.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.