کد مطلب: ۸۹۷۸۷۹

پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با «تجارت‌نیوز» مطرح کرد:

پیش بینی بورس در هفته چهارم بهمن/ تعادل به بازار سهام بازمی‌گردد؟

پیش بینی بورس در هفته چهارم بهمن/ تعادل به بازار سهام بازمی‌گردد؟

بازار سهام طی هفته‌های گذشته، بیش از پیش در تله رکودی فرو رفته است. با این حال، پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه در پیش بینی بورس هفته چهارم بهمن، اظهار کرده است که همزمان با کاهش قیمت دلار و تثبیت نرخ ارز در کانال جدید، بورس تهران در هفته جاری به تعادل برسد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بورس تهران سومین هفته متوالی نزولی خود را هم پشت سر گذاشت و وارد چهارمین هفته بهمن شد. طی این مدت، دماسنج اصلی تالار معاملات بورس تهران، 88 هزار و 926 واحد از ارتفاع خود (معادل 4.07 درصد) را از دست داد. افزایش تنش‌های منطقه، نوسانات بازار ارز، همزمان با رکود موجود در بازار سهام از مهم‌ترین عوامل روند نزولی بورس طی هفته‌های پیشین بودند. 

بورس تهران از تنش‌های منطقه‌ای دور شد

پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه ضمن بررسی شرایط فعلی بازار در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: «در هفته‌های گذشته با افزایش تنش‌ها، قیمت دلار افزایش پیدا کرد. در این بین، بازار سرمایه انتظار داشت قیمت نمادها افزایش پیدا کند.»

وی با اشاره به تنش‌های سیاسی و نظامی هفته‌های گذشته، اظهار کرد: «بازار سرمایه علاقه‌ای به افزایش تنش‌ها ندارد و به نوعی صلح‌دوست است. از این رو اگر حتی تحرکات قیمتی بزرگ‌ترین و مهم‌ترین درایور بازار که بازار ارز به شمار می‌آید، شکل صعودی به خود گیرند، بازار سرمایه این رشد را دنبال نخواهد کرد.»

دلار نفس بورس را گرفت

این کارشناس بازار سهام ادامه داد:«این هفته، دلار کاهشی بود. در این بین بازار سرمایه، هم فحش را خورد و هم کتک را! چرا که نماگرهای سهامی نه تنها با رشد قیمت دلار، افزایش ارتفاع پیدا نکردند، بلکه با اصلاح قیمتی اسکناس آمریکایی، متاسفانه کم‌رمق‌تر و کم‎‌جان‌‎تر از قبل دنبال شدند.»

پیش بینی بورس در هفته چهارم بهمن

الیاس کردی در رابطه با پیش‌بینی وضعیت بازار سهام در چهارمین هفته از بهمن‌ماه گفت: «هفته‌ جاری، مقطعی است که بازار قصد مچ شدن با سطوح جدید قیمت دلار را دارد.»

وی افزود: «من فکر می‌کنم طی این هفته، کاهشی در بازار سرمایه نداشته باشیم. با توجه به اینکه تنش‌ها کاهش یافته و از سوی دیگر، قیمت ارز در کانال تازه خود تثبیت شده، به نظر می‌رسد اهالی تالار شیشه‌ای شاهد یک بازار متعادل در هفته جاری باشند.»

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: «بازار سهام در هفته‌ آتی تعطیلی دارد و در اصل از دوشنبه، 23 بهمن‌ماه آغاز به کار خواهد کرد. من احتمال می‌دهم از دوشنبه تا چهارشنبه، طی سه روز اصلی معاملاتی هفته، اتفاق خاصی برای بازار رقم نخورد.»

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.