فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۲۴۷۱۴۶

۶۰ هزار میلیارد تومان وام‌های تکلیفی بانک‌ها چه شدند؟

60 هزار میلیارد تومان وام‌های تکلیفی بانک‌ها چه شدند؟

از ابتدای شروع مسکن مهر تا پایان اسفند ماه سال 1395 معادل 60 هزار میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی بانکی پرداخت شده است. اما این وام‌های بانکی دقیقا صرف چه اقداماتی شده است؟

فریبا تاجدینی: در سال 1395، عملکرد سرمایه‌گذاری انجام شده در ساختمان‌های جدید مناطق شهری با کاهش مواجه بود که نشان‌ دهنده رکود فعالیت‌های ساختمانی بخش خصوصی در این سال است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس گزارش خلاصه تحولات اقتصادی کشور که از سوی بانک مرکزی منتشر شده است، در سال 1395 سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ساختمان‌های جدید مناطق شهری با 14.1 درصد کاهش نسبت به سال قبل به 60 هزار میلیارد تومان رسید. در این شرایط هم‌زمان با کاهش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ساختمان‌های جدید مناطق شهری تسهیلات قابل توجهی به صورت تکلیفی از سوی بانک‌ها پرداخت شد.

تسهیلات تکلیفی پرداخت شده توسط شبکه بانکی به بخش مسکن از ابتدای شروع طرح مسکن مهر تا پایان اسفند ماه سال 1395 معادل 60 هزار میلیارد بوده است.

تسهیلات مزبور در قالب طرح‌های مختلف حمایتی دولت و به تعداد 3318 هزار واحد پرداخت شده است. بیشترین سهم از تسهیلات اعطایی به میزان 42 هزار میلیارد تومان به تسهیلات ساخت مسکن مهر اختصاص یافته بود. همچنین، سهم از مبلغ تسهیلات اعطایی بانک‌های مزبور به منظور کمک به بهسازی و نوسازی مسکن روستایی 14.8 درصد است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.