خبر مهم:

کد مطلب: ۳۷۶۱۶۹

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

افزایش چشمگیر سپرده‌های بانکی در زمستان پارسال / کاهش نسبت تسهیلات به سپرده‌های بانکی

افزایش چشمگیر سپرده‌های بانکی در زمستان پارسال / کاهش نسبت تسهیلات به سپرده‌های بانکی

پس از نوسان قیمت دلار در تابستان سال گذشته، کارشناسان بر این باور بودند که ممکن است نقدینگی زیادی از بانک‌ها به سمت بازارهای ارز و طلا برود، اما آمارها نشان می‌دهد از شهریور ماه سال گذشته روند سپرده‌گذاری در بانک‌ها صعودی بوده و برخلاف تصورات، مردم باز هم بانک را برای نگهداری سرمایه‌هایشان انتخاب کرده‌اند.

کل سپرده‌های بانکی در پایان بهمن ماه سال 1397 به بیش از 2000 هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق آخرین اعلام بانک مرکزی تا پایان بهمن ماه سال 1397 کل مانده سپرده‌های بانکی به 2022 هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به بهمن ماه سال 1396 افزایش 32 درصدی داشته است.

بیشترین مبلغ سپرده‌ها با 1136 هزار میلیارد تومان مربوط به استان تهران و کمترین سپرده با 5.2 هزار میلیارد تومان متعلق به استان کهگیلویه و بویر احمد بوده است.

همچنین مانده کل تسهیلات بانکی در پایان بهمن ماه سال 1397 به بیش از 1457 هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به دوره مشابه سال قبل حدود 26.4 درصد رشد داشته است.

آمارهای بانکی نشان می‌دهد، از دوره بحران ارزی تابستان سال گذشته به بعد، روند رشد سپرده‌های بانکی صعودی و بیشتر از رشد تسهیلات بوده، به طوری که رشد سپرده‌ها از 27 درصد در شهریور ماه به 32 درصد در بهمن ماه افزایش یافته است. از سوی دیگر رشد وام‌های بانکی از 30 درصد در ابتدای سال گذشته به 26 درصد در بهمن ماه رسیده است.

52 1

روند رشد تسهیلات و سپرده‌گذاری در سال 1397

پس از دوره بحرانی که همراه با نوسان قیمت دلار در تابستان سال گذشته به وجود آمد، کارشناسان بر این باور بودند که به علت جذاب بودن بازارهای ارز و طلا، ممکن است نقدینگی زیادی از بانک‌ها خارج شده و به سمت این بازارها روانه شود. آمارها نشان می‌دهد از شهریور ماه سال گذشته روند سپرده‌گذاری در بانک‌ها صعودی بوده و برخلاف تصورات، مردم باز هم بانک را برای نگهداری سرمایه‌هایشان انتخاب کرده‌اند.

آمار میزان سپرده‌های بانکی نشان می‌هد ریسک‌پذیری مردم کاهش یافته است.

همچنین نسبت تسهیلات به سپرده‌ها در پایان بهمن ماه سال 1397 معادل 80.2 درصد بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل 3.7 درصد کاهش داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.