خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۸۵۲۲۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

موسسه اعتباری ملل تخلف کرده است؟/ انتشار فهرست تسهیلات اشخاص مرتبط دو بانک

موسسه اعتباری ملل تخلف کرده است؟/ انتشار فهرست تسهیلات اشخاص مرتبط دو بانک

فهرست تسهیلات اشخاص مرتبط بانک صادرات و موسسه اعتباری ملل منتشر شد که بررسی آن از تخلف در موسسه اعتباری ملل حکایت دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته بانک مرکزی با انتشار گزارشی، فهرست تسهیلات و تعهدات دو بانک دیگر را افشا کرد. با انتشار فهرست تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط بانک صادرات و موسسه اعتباری ملل، حالا تنها سه بانک دیگر این گزارش را منتشر نکرده‌اند.

لازم به ذکر است که انتشار این فهرست از ابتدای سال جاری و طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۱ صورت می‌گیرد.

بانک صادرات چقدر وام داده است؟

مطابق گزارش منتشر شده از بانک صادرات، این بانک در مجموع بیش از دو هزار میلیارد تومان به اشخاص مرتبط با خود وام داده است. این در حالی است که طبق صورت‌های مالی سال ۱۴۰۰ بانک صادرات، سقف مجاز این مبلغ برای این بانک ۱۰هزار و ۵۸۰میلیارد تومان بوده. بنابراین بانک صادرات این سقف را رعایت کرده است.

شرکت تامین سرمایه سپهر، با دریافت ۷۰۰میلیارد تومان تسهیلات در دو مرحله، بیشترین سهم از کل تسهیلات افراد مرتبط بانک را به خود اختصاص داده. همچنین پروژه آزاد راه زنجان تبریز، ۶۸۰میلیارد تومان و توسعه نیشکر و صنایع جانبی آن ۵۵۰میلیارد تومان از بانک صادرات وام گرفته‌اند. مبلغ تسهیلات دریافتی ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز نیز به ۱۲۰میلیارد تومان می‌رسد.

سقف مجاز پرداخت تسهیلات به هر یک از شرکت‌های وابسته بانک صادرات نیز ۷۹۳میلیارد بوده است. به این ترتیب این سقف نیز توسط بانک صادرات رعایت شده است.

تخلف در موسسه اعتباری ملل

اما بررسی گزارش منتشر شده از سوی موسسه اعتباری ملل، نشان می‌دهد این موسسه به اشخاص وابسته خود، حدود ۱۴هزار و ۳۰۰میلیارد تومان وام داده‌ است.

نکته قابل توجه این گزارش آن است که بیش از ۹هزار و ۱۲۶میلیارد تومان از این تسهیلات به تنها یک شرکت، یعنی گروه توسعه اقتصاد ملل پرداخت شده است. به این ترتیب، به نظر می‌رسد که موسسه اعتباری ملل هم مانند بانک آینده، سقف پرداخت وام به اشخاص مرتبط را رعایت نکرده و مرتکب تخلف شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.