کد مطلب: ۶۹۵۶۹۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

خسارت چه تصادف‌هایی بدون کروکی پرداخت می‌شود؟ / راننده تاکسی‌ها بیمه تکمیلی می‌شوند؟

خسارت چه تصادف‌هایی بدون کروکی پرداخت می‌شود؟ / راننده تاکسی‌ها بیمه تکمیلی می‌شوند؟

رئیس‌کل بیمه مرکزی از پرداخت خسارت تصادفات، بدون کروکی و افزایش پوشش بیمه تکمیلی در مشاغل جدید مثل تاکسی‌رانی خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، همه‌ی ما بارها شاهد تصادف‌هایی بوده‌ایم که خسارت چندانی به طرفین وارد نکرده اما ترافیک سنگینی ایجاد کرده است. توقف در محل تصادف تا زمان حضور مامور راهنمایی و رانندگی علت اصلی ایجاد این ترافیک‌ها است. دو طرف تا تهیه کروکی صحنه تصادف، در محل حادثه منتظر می‌مانند. اما به نظر می‌رسد سامانه جدیدی برای حل این مشکل طراحی شده که پرداخت خسارت بدون کروکی را میسر می‌کند.

برنامه بیمه مرکزی برای پرداخت خسارت بدون کروکی

مجید بهزادپور، رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرده که پرداخت خسارت زیر ۲۰میلیون تومان در تصادفات رانندگی، بدون نیاز به کروکی انجام می‌شود. به گفته او، سامانه‌ای برای ارسال اطلاعات تصادفات و پرداخت خسارت به حساب فرد زیان دیده طراحی شده که همه مراحل آن غیرحضوری است.

بهزادپور همچنین اعلام کرده است که پروژه‌های دیگری برای تسهیل پرداخت خسارت بیمه طراحی شده که بخشی از آنها در هفته دولت و بخشی دیگر تا پایان سال رونمایی می‌شوند. یکی از این طرح‌ها هم سامانه کروکی آنلاین است که در زمان پرداخت خسارت صرفه‌جویی خواهد کرد.

بیمه تکمیلی گسترش می‌یابد

رئیس کل بیمه مرکزی درباره طرح نسخه الکترونیک هم اخبار جدیدی داشت. به گفته او، نسخه‌های بیمه تکمیلی نیز تا دو ماه آینده الکترونیکی شده و به سیستم جامع، افزوده می‌شود.

بهزادپور همچنین به گسترش بیمه تکمیلی اشاره کرد و اعلام کرد که ۵۰۰هزار نفر از خادمان سلامت و کارکنان داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها که پیش‌تر مشمول بیمه تکمیلی نبودند، تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند.

او در ادامه تاکید کرد بیمه مرکزی در نظر دارد که پوشش بیمه تکمیلی را باز هم افزایش دهد و شغل‌های دیگر مثل تاکسی‌رانی در این برنامه قرار دارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.