کد مطلب: ۸۴۹۴۰۹

صف دریافت وام ازدواج تا پایان شهریور جمع می‌شود؟

صف دریافت وام ازدواج تا پایان شهریور جمع می‌شود؟

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بر اساس دستور رئیس‌جمهور، بانک مرکزی وعده داده است تا پایان شهریور صف دریافت وام ازدواج را به صفر برساند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد به خبرنگاران گفت: مساله طولانی شدن پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج که موجب نارضایتی مردم شده، درست بوده و اطلاعات شبکه بانکی نیز حاکی از این است که ۳۰۰ هزار نفر در صف دریافت وام ازدواج هستند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: بر اساس دستور رئیس‌جمهور، بانک مرکزی وعده داده تا پایان شهریور ماه، صف دریافت وام ازدواج به صفر خواهد رسید و پیگیری بانک مرکزی در موضوع وام ازدواج قطعی است.

خاندوزی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد مالیات بر عایدی سرمایه گفت: در موضوع مالیات بر عایدی سرمایه، مراحل قانونی شدن این موضوع پس از آنکه فرآیند نهایی شدن آن یعنی اعمال اصلاحات شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت در مجلس شورای اسلامی خاتمه پیدا کند؛ انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید رییس‌جمهوری مبنی بر مبارزه با سفته بازی و سوداگری، وزارت اقتصاد تلاش کرده زیرساخت‌های لازم از قبیل ابلاغ آیین‌نامه‌ها و مقررات را فراهم کند تا پس از ابلاغ قانون به صورت رسمی از سمت مجلس به دولت، بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان اقدام لازم را انجام دهیم.(شادا)

ماموریت غیرممکن بانک‌ها

ماه گذشته ابراهیم رئیسی، با ارسال نامه‌ای به محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی، دستور داد که صف وام ازدواج تا پایان تابستان امسال به صفر برسد. محاسبات نشان می‌دهند که اگر بانک‌ها با روند که در 20 روز ابتدایی تیر ماه در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج ثبت کردند، تا پایان شهریور ماه وام بدهند، در انتها حدود 230 هزار فقره وام پرداخت خواهد شد. بنابراین همچنان بیش از 100 هزار نفر در صف ازدواج باقی خواهند ماند.

همچنین اگر بانک‌ها بخواهند صف 335 هزار نفری وام ازدواج را به صفر برسانند، به بیش از 67 هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارند و پرداخت این وام‌ها می‌تواند وزنه سنگینی را بر دوش بانک‌ها قرار دهد.

همه این محاسبات با فرض اضافه نشدن متقاضی جدید برای دریافت وام ازدواج است. اما در عمل قطعا متقاضیان جدیدی به صف وام ازدواج اضافه خواهند شد. به این ترتیب، به نظر می‌رسد که دستور رئیسی مبنی بر به صفر رساندن صف وام ازدواج تا پایان تابستان، یک ماموریت غیرممکن برای بانک‌ها باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • شهریارعزیززاده

    سلام من دوماهه ک اقدام کردم ینی منتظروام هستم ک بگیرم یه خونه بگیرم توشرایط سختی هستم لطفاپیگیری فرماییدینی هرلحظه وامموبدن خونه میگیرم لطفاتوروخدا

  • ناشناس

    الان نزدیک به ۴ماه ثبتنام کردم پیامک برام نمیاد که مراجعه کنم به بانک چرااا؟؟دلیلش چیه آخه مردم هزار تا گرفتاری دارن وام میدین درست حسابی ن اینکه مردم رو آواره کنید بعد ازدواج

  • ناشناس

    سلام

  • ...

    الان ثبت نام کنی بری بانک میگه تا اسفند ما نوبت دادیم به مردم البته دروغ نمیگن ماهی ی وام ازدواج پرداخت میکنن…تمام بانک های استان کرمان اینجوری هستند فعلا هم فقط بانک تجارت سریع پیامش میاد ولی برای تشکیل پرونده میگن آخر سال بیا فعلا وام نمی‌دیم