کد مطلب: ۸۵۷۹۴۱

شعب بانکی عرضه کننده ارز اربعین افزایش یافت

شعب بانکی عرضه کننده ارز اربعین افزایش یافت

با هدف تسریع فرآیند فروش ارز به زائران، شعب فعال فروش ارز اربعین به ۱۷۹۰ شعبه افزایش یافت.

با هدف تسریع فرآیند فروش ارز به هموطنان، شعب فعال فروش ارز برای سفر زیارتی اربعین حسینی به ۱۷۹۰ شعبه افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق اعلام بانک مرکزی شعب منتخب 6 بانک عامل فروشنده ارز اربعین همه روزه تا ساعت 15 و‌ شعب کشیک تا ساعت 18 آماده فروش و تحویل ارز به هموطنان هستند. همچنین سامانه‌های برخط و باجه فرودگاهی در تمام طول شبانه روز فعال هستند

برای مشاهده فهرست و ساعت کاری شعب منتخب و کشیک به پایگاه اینترنتی بانک‌های عامل مراجعه شود.

لازم به ذکر است تاکنون 600 هزار نفر از زائران اربعین حسینی ارز مورد نیاز خود را از طریق بانک های عامل تهیه کرده‌اند‌.

همچنین فروش مجازی ارز اربعین از طریق پیام رسان «بله» و شبکه اجتماعی «روبیکا» هم توسط بانک های ملی و سپه انجام می‌شود.

گفتنی است در سال جاری توزیع ارز (اسکناس) به زائرین حداکثر به مبلغ 200 هزار دینار عراق از روز 1402/5/28 آغاز و تا تاریخ 1402/6/14 ادامه دارد.(تسنیم)

نحوه خرید ارز اربعین

برای خرید دینار اربعین، متقاضی باید ابتدا در سامانه سماح ثبت نام کند تا بتواند کد رهگیری بگیرد و این کد رهگیری به تلفن همراه متقاضی ارسال می‌شود. باید توجه داشت که برای افراد ۵ تا ۱۸ سال ورود با شماره تلفن همراه والدین یا دیگر اعضای خانواده امکان‌پذیر خواهد بود.

پس از آن، متقاضی می‌تواند با استفاده از نرم‌افزارهای بانکی بانک‌های عامل و وارد کردن اطلاعات شخصی، کد رهگیری اخذ شده از سامانه سماح و مقدار دینار درخواستی تا سقف ۲۰۰ هزار دینار (ضریب ۵۰ هزار دینار) نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کند.

پرداخت وجه ریالی از هر یک از کارت‌های بانکی عضو شتاب به نام شخص متقاضی امکان‌پذیر است. برای افراد ۵ تا ۱۸ سال پرداخت از کارت به نام والدین یا اعضای خانواده امکان‌پذیر است؛ توجه به این نکته ضروری است که شماره تلفن همراه وارد شده در هنگام عضویت بله با کارت بانکی وارد شده در مرحله قبل باید متعلق به یک شخص باشد. پس از این مرحله متقاضی موفق به دریافت شناسه فروش به صورت یک پیام تحت عنوان رسید تراکنش خواهد شد.

بعد از این مرحله، متقاضی می‌تواند با مراجعه به شعبه و با در دست داشتن اصل کارت ملی هوشمند (برای افراد ۵ تا ۱۸ سال اصل شناسنامه)، گذرنامه معتبر یا برگه تردد اربعین و ارائه شناسه فروش نسبت به دریافت ارز اقدام کند. گفتنی است سرپرست خانوار می‌تواند با در دست داشتن مدارک هویتی دیگر اعضای خانواده (صرفاً همسر و فرزندان) ارز خریداری شده اعضای خانواده را دریافت کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.