خبر فوری:

کد مطلب: ۶۴۶۵۰۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بازارهای دلار، طلا و سکه/ نگاهی به بازارهای مالی ۲۹ فروردین ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازارهای دلار، طلا و سکه/ نگاهی به بازارهای مالی ۲۹ فروردین ۱۴۰۱

قیمت دلار، طلا و سکه امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ نوساناتی داشت و قیمت دلار کاهشی بود. شاخص بورس امروز صعودی بود. شرایط و پیش‌بینی بازارهای مالی را در ادامه بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ترمز افزایش قیمت دلار امروز کشیده شد و دلار به کانال ۲۷ هزار تومانی بازگشت. قیمت طلا و سکه داخلی نیز به تبع قیمت دلار که اهرم مهمی محسوب می‌شود، نوساناتی داشتند. از آنسو بورس امروز با رشد ۲۶۶۵۴ هزار واحدی به سطح یک میلیون و ۵۰۱ هزار واحد رسید. شرایط بازارهای مالی را بخوانید.

پیش‌بینی بیت‌کوین

با از دست رفتن محدوده حمایتی ۴۰ هزار دلار بیت‌کوین عرضه در بازار تشدید شد و حالا بیت‌کوین در محدوده ۳۸ هزار دلار معامله می‌شود.

بیت‌کوین حدود یک هفته در محدوده حمایتی ۴۰ هزار دلار نوسان کرد اما تقاضا نتوانست جلوی عرضه را بگیرد. از طرفی احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ریسک بازار را بیشتر کرده است.

دیشب ویلیام کلمنته، تحلیلگر رمزارز ادعا کرد بازار برای رشدی عظیم آماده می‌شود. او ادعا می‌کند که نهادهای بزرگ صدها میلیارد دلار بیت‌کوین خریداری کردند. این کارشناس عقیده دارد رشد عطیم بازار به این زودی‌ها شروع نمی‌شود اما هر ریزشی فرصت خرید برای فعالان بزرگ بازار است.

از طرفی نسیم نیکولاس طالب، نویسنده معروف کتاب قوی سیاه در توئیت جدید خود این سناریو را مطرح کرده است. او نوشت: به دلیل افزایش نرخ بهره در آمریکا احتمالا شوق برای توکن‌های غیرقابل تعویض و بازار رمزارزها کاهش پیدا می‌کند.

پیش‌بینی بورس

بورس امروز با رشد ۲۶۶۵۴ هزار واحدی به سطح یک میلیون و ۵۰۱ هزار واحد رسید.

بر اساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار ، امروز شاخص کل هم‌وزن نیز ۱٫۷۳ درصد افزایش داشت و به محدوده ۳۹۷ هزار و ۷۶۹ واحدی رسید.

معامله‌گران در این روز ۶۴۸,۲۴۰ معامله به ارزش ۷۴ میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان انجام دادند.

وحید نکویی، کارشناس بازار سرمایه به تجارت‌نیوز گفت: روند شاخص کل صعودی است و عرضه‌های فردا نگران‌کننده نیستند.

بازارهای مالی

بازارهای مالی- ۲۹ فروردین ۱۴۰۱/ تا ساعت ۱۷

وضعیت بازار دلار، طلا و سکه

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار دلار، طلا و سکه ، امروز ۲۹ فروردین نوساناتی دارد.

بازار دلار، طلا و سکه ، امروز نوساناتی دارد. قیمت دلار امروز در مجموع روند کاهشی دارد و دوباره به کانال ۲۷ هزار تومانی وارد شده است. برخی کانال‌های تلگرامی، نرخ دلار را حدود ۲۷,۷۵۰ اعلام می‌کنند. البته امروز قیمت دلار کمتر و بیشتر از این مبلغ هم رسید.

دلار فردایی نیز در این کانال‌ها، همین روند را دارد و به حدود ۲۷,۶۸۰ تومان رسید. در لحظاتی نیز بالاتر و پایین‌تر از این قیمت بود. روز گذشته، آغاز معاملات دلار با قیمت ۲۸,۱۰۰ تومان بود. کف قیمت، ۲۷,۸۴۰ و سقف آن ۲۸,۱۳۰ تومان ثبت شد. آخرین معامله فردایی نیز با نرخ ۲۷,۸۴۰ تومان انجام شد. این در حالی است که معامله فردایی دلار، طبق قانون ممنوع است.

بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز ، قیمت دلار در بازار امروز ساعت ۱۶:۵۶ با ۲,۳۹۰ (۰٫۸۶ درصد) کاهش ، ۲۷۶,۵۸۰ ریال اعلام شده است. روز جاری برای دلار با ۶۰۰ ریال کاهش نسبت به روز گذشته و با رقم ۲۷۸,۳۷۰ ریال آغاز شد و طی معاملات امروز، ۲۷۹,۹۰۰ ، بیشترین مقدار و ۲۷۶,۰۰۰ نیز کمترین رقمی بود که برای قیمت دلار به ثبت رسید.

اما امروز قیمت دلار در صرافی ملی با کاهش نسبت به روز گذشته، ۲۵۳۲۶ تومان ثبت شده است.

نوسانات قیمت طلا و سکه

در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام ا تحادیه طلا و جواهر تهران ، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر روند کاهشی دارد و به یک میلیون و ۳۱۳ هزار و ۷۶۶ تومان رسیده است.

قیمت سکه طرح جدید نیز تا ساعت ۱۷ امروز روند افزایشی داشت و ۱۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان ثبت شد. این رقم از بیشترین نرخ دیروز کمتر است.

اما سکه طرح قدیم در لحظه تنظیم این خبر نوسانی ندارد و با نرخ ۱۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله می‌شود.

در شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت طلا ۱۳۱۶۲۰۰ تومان (کاهشی) و قیمت سکه ۱۳۳۷۳۰۰۰ (کاهشی) اعلام شده است.

قیمت اونس اکنون روند کاهشی دارد و به قیمت ۱۹۸۸ دلار رسیده است.

پیش‌بینی بازار طلا و دلار

امیرحسین نام‌آور، کارشناس بازارهای مالی معتقد است هر چند رشد نقدینگی می‌تواند به افزایش تورم منجر شود اما سیاست‌های انقباضی دولت احتمالا ترمز آن را می‌کشد. با وجود این بازدهی بازارهای مالی در سال جاری نیز احتمالا کمتر از این میزان خواهد بود.

او پیش‌بینی می‌کند: در سال جاری احتمالا رکود تورمی ادامه می‌یابد. در چنین شرایطی، هیچ بازاری، حتی مسکن، به اندازه نرخ سود بانکی به افراد بازدهی نمی‌دهد. اگر برجام احیا شود، دلار نیز تا این حد رشد نمی‌کند.

او می‌افزاید: به نظر می‌رسد در سال ۱۴۰۱ به دلیل سیاست‌های انقباضی بودجه، رقم کل تورم حتی تا ۲۹ الی ۳۵ درصد کاهش یابد. با وجود این، کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، از جمله غذا و دارو، تا حد قابل توجهی رشد قیمت ریالی را تجربه می‌کنند.

نام‌آور حال تاکید می‌کند: حتی در صورت کاهش تورم، بازدهی هیچ‌یک از بازارهای مالی به اندازه آن نخواهد بود. از جمله رشد قیمت دلار، احتمالا کمتر از تورم باشد.

آخرین اخبار از مذاکرات وین

یکی از مهم‌ترین مسائلی که روی در بازارهای دلار، طلا و سکه در ایران اثر می‌گذارد مذاکرات وین است. در روزهای گذشته انتشار اخبار تردیدآمیز در این مورد، قیمت‌ها را افزایشی کرده بود. در ادامه انتشار اخبار مربوط به آزاد شدن بخشی از منابع مالی بلوکه شده ترمز افزایش قیمت در بازار ارز را تا حدودی کشید و قیمت‌ها نزولی شد. اما با افزایش ابهامات در این زمینه دلار روز گذشته بار دیگر صعودی شد. امروز نیز بازار نوسانات کاهشی دارد.

خطیب‌زاده: منتظر پاسخ مناسب واشنگتن در "وین" هستیم

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در نشست خبری امروز خود گفت : آزادسازی منابع ملت ایران و بازگشت پول‌های ایران به کشور به هیچ کشور ثالثی ربطی ندارد. اینکه دولت آمریکا تلاش می‌کند در مورد هر موضوعی که مربوط به ایران است، دخالت کند، نشان می‌دهد که چقدر رفتار آنها (دولت آمریکا) با ادعاهایی که آقای بایدن مطرح می‌کند، فاصله دارد.

او افزود: سفری انجام شد و هیأتی آمد و درباره آزادسازی بخشی از منابع ایران توافقاتی انجام شد. نه به آمریکا مرتبط است و نه اجازه می‌دهیم به جزئیات آن ورود کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت : آن‌چه که در وین در حال گفت‌وگو است با رعایت تمام مفاد برجام است و قرار نیست در برجام تغییری ایجاد شود و دو سند برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، سنجه و معیار حرکت بوده است از جمله تایم‌ها و زمان‌هایی که در آن مشخص شده است.

خطیب زاده در بخش دیگری از این نشست گفت: تبادل پیام بین تهران و واشنگتن از طریق آقای مورا در حال انجام است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید براین که در جریان مذاکرات وین منتظر پاسخ مناسب واشنگتن هستیم ، گفت: واشنگتن سیاست تاخیر را در پیش گرفته است.

خطیب‌زاده افزود: ما هنوز متنی را توافق نکردیم و شاید هر تغییری در لحظه آخر صورت بگیرد ولی فعلا دستورکار در همین راستاست ( ایسنا ، اقتصادآنلاین و بورس نیوز).

بانک مرکزی: گفتیم «توافق اولیه» صورت گرفته، نگفتیم منابع مذکور آزاد و وصول شده

در عین حال روز گذشته، مدیر امور بین‌الملل بانک مرکزی در واکنش به اظهارنظر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر رد آزادسازی منابع مسدودی ایران گفت: مقامات وزارت خارجه کشورمان در اظهارنظرهای خود، از توافق اولیه برای آزادسازی منابع مسدودی ایران خبر دادند و هیچگاه صحبت از اینکه منابع مذکور آزاد و وصول شده است، از جانب مقامات ایرانی صورت نگرفته است.

او ضمن تأئید مذاکرات درخصوص آزادسازی منابع مسدودی ایران و حضور نماینده بانک مرکزی در این مذاکرات، گفت: مذاکرات با هدف آزادسازی منابع ارزی ایران که بصورت غیرقانونی در سایر کشورها مسدود شده است، از چندی قبل بصورت جدی در دستور کار قرار گرفته است و در همیـن راستا نیز اخیرا بخشی از این منابع معادل حدود ۳۹۰ میلیون پوند که بیش از ۴۰ سال، توسط انگلیس مسدود شده بود، بطور قطعی وصول شد (ایرنا).

در این بین اظهارات مسعود میر کاظمی، رییس سازمان برنامه و بودجه جالب توجه است که گفته ارزهای آزاد شده در سه بخش در اختیار بانک مرکزی، صندوق توسعه ملی و دولت قرار می گیرد.

این سخنان در حالی است که بر اساس صحبت های عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی، این منابع قبلا به بانک مرکزی فروخته شده است (اکوخبر).

اکنون بازارهای دلار، طلا و سکه تحت تاثیر اخبار نوساناتی دارند.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.