خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۷۴۳۹۹۹

عرضه لاماری در بورس کالا/ تفاوت قیمت بازار و کارخانه چقدر است؟

عرضه لاماری در بورس کالا/ تفاوت قیمت بازار و کارخانه چقدر است؟

فردا صبح لاماری ایما بار دیگر بر تابلوی معاملات بورس کالا می‌رود. اما این خودرو با چه قیمتی در بازار به فروش می‌رسد؟ تفاوت قیمت کارخانه و بازار این خودرو چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، عرضه خودرو در بورس کالا همچنان ادامه دارد و حالا نوبت جدید عرضه لاماری به این بازار سرمایه است. فردا صبح ۵۰۲ دستگاه لاماری در بورس عرضه می‌شود.

در این میان، ۲۵۱ دستگاه لاماری ایما مشکی و ۲۵۱ دستگاه لاماری ایما سفید با قیمت پایه ۹۸۱ میلیون تومان بر روی تابلوی معاملات می‌روند. اما با توجه به اختلاف قیمت بیش از یک میلیارد تومانی با بازار، این خودرو با قیمت‌هایی خیلی بالاتر از این میزان معامله می‌شود. مگر این که متقاضی برای آن کم باشد.

مهلت ثبت‌سفارش این خودرو ساعت 17 امروز است و خودروهای معامله‌شده در تاریخ 15 فروردین 1402 به خریداران تحویل داده می‌شود.

تفاوت قیمت کارخانه و بازار

اما در این میان، این مساله مطرح می‌شود که لاماری در بازار با چه قیمتی خرید و فروش می‌شود؟

این خودرو که از ابتدای سال جاری به بازار کشور عرضه شد، امروز، 11 دی 1401 در بازار آزاد به قیمت دو میلیارد و 80 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

این در حالیست که در عرضه پیشین محصول جدید آرین موتور در بورس کالا در روز 9 دی 1401، تعداد 68 دستگاه خودرو لاماری ایما در رنگ مشکی به قیمت پایه یک میلیارد و 352 میلیون تومان و قیمت نهایی یک میلیارد و 530 میلیون تومان معامله شد.

چرا قیمت لاماری ایما افزایش یافت؟

لاماری ایما 9 ماه قبل با مبلغ 989 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و نخستین عرضه به بازار آن نیز اردیبهشت سال جاری صورت گرفت.

حال که حدودا 9 ماه از نخستین عرضه این خودرو می‌گذرد، مشاهدات نشان می‌دهد که قیمت آن در بورس کالا حدودا به یک میلیارد و 500 میلیون تومان و قیمت آن در بازار آزاد به یک میلیارد و 900 میلیون الی دو میلیارد و 100 میلیون تومان رسیده است. این یعنی رشد قیمت این خودرو در بازار آزاد یک میلیارد و 100 میلیون تومان بود.

عرضه خودرو در بورس کالا یکی از عوامل رشد قیمت چنین خودروهایی بود.عرضه قطره چکانی نیز دیگر عامل افزایش قیمت خودروها بود. گرچه این محصول شرکت آرین موتور با این شیوه از عرضه یک میلیارد و 100 میلیون تومان گران شد، اما مسئولان این وزارتخانه بر این باورند که با بورس می‌توان خودرو را ارزان کرد.

برای مطالعه بیشتر، خبر ا فزایش عرضه در بورس کالا قیمت خودرو را کاهش می‌دهد؟ را در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.