خبر مهم:

کد مطلب: ۷۶۴۰۹۰

قیمت سکه امروز ۴ اسفند ۱۴۰۱/ قیمت سکه رکورد زد

قیمت سکه امروز 4 اسفند 1401/ قیمت سکه رکورد زد

قیمت سکه امروز پنجشنبه 4 اسفند از مرز 30 میلیون تومان هم گذشت. این رکورد شکنی طی چند سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، امروز چهارم اسفند ماه ۱۴۰۱ به ۳۰ میلیون ۵۰۰ هزار تومان شد.همچنین قیمت نیم سکه ۱۶ میلیون تومان؛ قیمت ربع سکه ۱۰ میلیون ۹۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۵ میلیون ۴۰۰ هزار تومان است.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۸۲۷.۰۸ دلار و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون و ۴۸۶ هزار ۲۵۳ تومان است.

فروش سکه در سامانه ناخدا به جای بورس کالا

این افزایش قیمت در بازار فلز زرد در حالی رخ داد که مدیر پروژه مرکز مبادله ارز و طلا از عرضه ۳۰۰ هزار قطعه سکه در هفته آینده در مرکز مذکور خبر داد. امیر هامونی با این امید که عرضه سکه از این طریق بتواند تا حد زیادی حباب سکه را کاهش دهد، این خبر را اعلام کرد.

این خبر در حالی منتشر شد که روز گذشته فروش گواهی سپرده کالایی سکه طلای ربع بهار آزادی، از بورس کالا حذف شد تا در بستر بازار مبادله‌ای این اقدام دنبال شود. با وجودی که حراج ربع‌ سکه از ۲۴ آبان‌ماه امسال آغاز شده بود اما استقبال قابل توجهی از آن صورت نگرفت و حالا قرار است ذخایر طلای کشور در سامانه‌ای دیگر و با عنوانی تازه عرضه شود.

بازار به حرف‌درمانی پشت کرد

به نظر می‌رسد مطابق نظر تحلیلگران، بازار به حرف‌درمانی واکنش نشان نمی‌دهد و راه خود را می‌رود. آنها می‌گویند اقتصاد زبان زور و دستور نمی‌فهمد و تا زمانی که مولفه‌های اقتصادی مسیر رشد بازارهای مالی را نشان می‌دهند و انتظارات تورمی بالاست، قیمت در بازارهای مالی رشد خواهد داشت.

در حالی که امروز معامله‌گران بازار ارز از آشفتگی بازار دلار و دست خالی صرافان از این اسکناس آمریکایی خبر دادند، برخی از فعالان بازار فلز زرد معتقد بودند باید واکنش بازار را به این سامانه در روزهای آینده بررسی کرد و تعیین برنده و بازنده زود است.

فقط ربع سکه ارزان شد

چهارشنبه سوم اسفند ۱۴۰۱ قیمت سکه در تمام قطعات روند صعودی داشت. سکه امامی با افزایش ۴۰۰ هزار تومانی، با قیمت ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.سکه بهار نیز ۳۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و به قیمت ۲۷ میلیون و ۲۹۶ هزار تومان رسید.

نیم سکه روز گذشته ۲۰۰ هزار تومان گران شد؛ این قطعه از سکه امروز ۱۵ میلیون ۶۰۰ هزار تومان معامله شد. امروز نیم سکه متاثر از خبر فوق‌الذکر تنها قطعه‌ای بود که کاهش قیمت داشت. این قطعه با کاهش ۳۵۰ هزار تومانی قیمت با نرخ ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان در بازار معامله شد.

سکه گرمی که یک ماه‌ گذشته کمترین افزایش قیمت را در خانواده خود داشت، امروز ۳۰۰ هزار تومان گران شد و به قیمت پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

دیروز حباب تمام قطعات سکه به غیر از ربع سکه رشد داشت. حباب سکه امامی نزدیک به ۶۰۰ هزار تومان گران شد و حباب ربع سکه ۷۶ هزار تومان ریخت. حباب سایر قطعات سکه به تناسب افزایش قیمت، رشد داشتند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • گشنه شکم.

    والله هی نظری نارم.از بس فکر و غصه دارم..خودم موقعی ۲ساله خدا گواهه گوشت قرمز نخورم.نه خودم نه بچه هام الان هم که دیگه نمیشه مرغ امپولی هم بخوریم.نظر مال پولدارهاست..و مگه اصلا نظر منی که ۲ساله گوشت قرمز نخورم مهمه و میتونم نظر بدم..حال ندارم حرف بزنم زیادی میترسم فشارم بیفته..عجل سنگ است و ادم مث شیشه..

    • ناشناس

      اینبار دیگه توان خرید و پرداخت سکه مهریه این ماهو ندارم چون درآمدم اونقدر نیست …..دیگه حرفی برای گفتن نیست

    • ناشناس

      آخه چرا انقدر طلا ماشین و هر چیز دیگه گرونه 😭😭😭😭😓😓😓😓

    • مردن

      بنظرتون
      چی میاد بر سرما فقرا چرا دنیا داره به ما پشت می‌کنه تو این زمان دیگه دنیا واسه ما فقرا پشت کرده من که راضیم بمیرم از این بدتر نبینم

  • مجید

    هر روز همینه دیگه قیمت طلا ودلار هروزه شده ساعتی صعودیه. واصلا کسی فکر فروش به سرش نزنه. عید امسال دلار 70000تومن وطلا مثغال 17عیار میشه 15000000پونزده ملیون تومن. من شغلم اینه که میگم. شک نکنید

  • ناشناس

    اگر پول دارید حتما سکه بخرید تا ارزش پول تون حفظ شود

  • ناشناس

    حالا دیگه از این زندگی بهم میخوره
    هرچی صبح تا شب جون میکنی بازم همون روز دو هیچ عقبی بعدش بازم گرفتاری و بی پولی یقتو میگیره
    مردم که فقط به فکر زدن جیب همدیگه هستن

  • ناشناس

    سلام، نمیدونم با این گرونی چرا طلافروشی ها خالی نمی شه، تازه بیرون هم صف میکشن برای خرید.
    زمان روحانی قیمت سکه ده برابر شد صدا از کسی در نیومد حالا هنوز سه برابر هم نشده خدارو شکر صداها دراومده شاید اینجوری مسیولین یه فکر کنن. خدا به همه سلامتی بده ان شاءالله.

    • ناشناس

      بیشتر میخرن تازه جیگر

    • ناشناس

      بیشتر میخرن

  • چشم به راه

    خدایا امام زمان مارا برسان که همه مضطریم …به فریادمان برس ،،ایمان ها دارد میرود ،طاقت ها کم وفتنه ها زیاد است …اللهم عجل لولیک الفرج ،آمین

  • ناشناس

    بخدا نخریم میاد پایین

    • ناشناس

      چی میاد پایین؟

  • مهدی

    زلزله قرن

  • مردن

    بنظرتون
    چی میاد بر سرما فقرا چرا دنیا داره به ما پشت می‌کنه تو این زمان دیگه دنیا واسه ما فقرا پشت کرده من که راضیم بمیرم از این بدتر نبینم

  • ناشناس

    به جهنم‌ ۳۰ میلیون شده روانی شدیم