کد مطلب: ۲۹۴۰۰۸

ولید هلالات، کارشناس بازار سرمایه پاسخ داد:

بانکی‌ها امروز چگونه بورس را شارژ کردند؟

بانکی‌ها امروز چگونه بورس را شارژ کردند؟

امروز بورس تهران شاهد رشد 706 واحدی شاخص کل بود. دلیل این رشد چیست و چرا نمادهای بانکی بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص داشتند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز هفتم شهریور ماه سال 1397، ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران به 9264 میلیارد ریال رسید و شاخص با افزایش 706 واحد در رقم 137472جای گرفت. همچنین ارزش معاملات فرابورس به 2969 میلیارد ریال رسید و شاخص با افزایش 6 واحد در رقم 1556جای گرفت. در معاملات امروز بازار سرمایه نماد‎های «فارس، وبملت، پارس، شاراک، وتجارت» بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل و نمادهای « فولاد، فملی، فخوز، وامید، کچاد» بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل امروز دارند.

ولید هلالات، کارشناس و تحلیلگر بازارسرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» درباره دلایل رشد 706 واحدی شاخص کل بورس در آخرین روز معاملات هفته جاری، گفت: با توجه به اینکه حجم اخبار ضد و نقیض در بازار سرمایه بسیار زیاد است به همین دلیل بورس وضعیت امواجی دارد. همچنین شاخص بورس دیگر 77 هزار واحدی نیست، بنابراین طبیعی است که شاخص کل بورس در یک روز عادی بیش از 700 واحد نوسان پیدا کند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: وضعیت بازار سرمایه در سال 96 به این صورت بود که وقتی شاخص کل بیش از 700 واحد در یک روز نوسان پیدا می‌کرد بدون شک اتفاق خاصی در بازار سهام به شمار می‌رفت، اما در حال حاضر که شاخص در کانال 137 هزار واحدی قرار گرفته است، نوسان 700 تا 800 واحدی شاخص در یک روز بسیار طبیعی است.

وی ادامه داد: معتقدم رشد 706 واحدی شاخص کل بورس در معاملات امروز بازار سهام عادی و طبیعی است.

هلالات افزود: بررسی بازار سرمایه حاکی از آن است که در حال حاضر سهامداران بیشتر تمایل به خرید سهام دارند تا فروش سهام، بنابراین بازار تنها تحت تاثیر گروه‌های فلزی،معدنی و پتروشیمی رشد نمی‌کند، بلکه تمام بازار می‌توانند با هم رشد کنند و در مقابل تمام بازار می‌توانند باهم منفی شوند.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که چرا نمادهای بانکی بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل امروز بورس داشتند؟ تصریح کرد: بانک ملت دارای منابع ارزی با نرخ دلار آزاد است که این موضوع منجر به شناسایی سود برای بانک ملت می‌شود به همین جهت تقاضا برای خرید سهام بانک ملت از سوی سهامداران به شدت وجود دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.