خبر مهم:

کد مطلب: ۸۰۷۵۰۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان بورس امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / فرار ۴ هزار میلیارد تومانی حقیقی‌ها از بازار سهام

پایان بورس امروز 17 اردیبهشت 1402 / فرار 4 هزار میلیارد تومانی حقیقی‌ها از بازار سهام

پس از رشد 6.22 درصدی شاخص کل بورس در هفته گذشته و تداوم آن در روز شنبه، شاید بدبین‌ترین سهامداران بازار سرمایه نیز احتمال کاهش حدود 95 هزار واحدی را برای شاخص کل در نظر نمی‌گرفتند. اما باید خاطرنشان کرد هر صعود قدرتمند نیازمند اصلاح قدرتمند است و این دو، عضوهای جدانشدنی از روندهای صعودی هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاملات بورس امروز در حالی رقم خورد که سهامداران انتظار حرکت شاخص کل روی مدار صعودی هفته‌های گذشته را داشتند. اما بر خلاف انتظار آن‌ها شاخص کل طی معاملات امروز در خلاف جهت روزهای گذشته خود گام برداشت؛ بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت 95 هزار و 43 واحدی که معادل 3.7 درصد این شاخص است رو‌به‌رو شد و در ارتفاع دو میلیون و 440 هزار واحدی به کار خود خاتمه داد.

نقشه بازار

امروز شاخص کل هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و با کاهش 3.5 درصدی به سطح 840 هزار و 342 واحدی رسید. باید اشاره داشت که در بازار امروز نماد فولاد به تنهایی شاخص کل را هفت هزار و 522 واحد عقب راند. در همین حال نمادهای فملی با 6 هزار و 125 واحد، فارس با چهار هزار و 208، کچاد سه هزار و 209، کگل سه هزار و 191، شستا دو هزار و 944 و وبملت دو هزار و 664 پله نماگر بورس را به پایین هدایت کردند.

پایان بورس امروز

ورود و خروج پول حقیقی

با قرمز شدن نقشه بازار، سهامداران بار دیگر به حرکات هیجانی خود پایبند بودند و وجود رفتار توده‌ای در بازار سرمایه را بار دیگر ثابت کردند. بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سنگین سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بازار امروز، خبر از خروج چهار هزار و 51 میلیارد تومانی پول می‌دهد.

ارزش معاملات خرد

تابلوی بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 29 میلیارد و 260 میلیون و ارزش معاملات را 19 هزار و 279 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم خساپا، وبملت و خودرو بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های وبملت، شستا و خساپا بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

تاصیکو با افزایش 8.74 درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، درهآور نیز با افت 7.24 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های فرود، تاصیکو و وشهر تعلق گرفت. همچنین سهم‌های صبا، خکمک و چکاوه نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای دریا، رابین و سام خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های وملی، وبرق و ممسنی رقم خورد. همچنین دسینا در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد فغدیر بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.