کد مطلب: ۸۱۲۱۶۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان بورس امروز / عقب‌نشینی بازار سهام در اردیبهشت‌ماه

پایان بورس امروز / عقب‌نشینی بازار سهام در اردیبهشت‌ماه

پس از عقبگرد شاخص کل از اصلاح در هفته گذشته، سرمایه‌گذاران به پایان فاز اصلاحی بازار امیدوار بودند و خود را برای استارت لگ صعودی جدید آماده می‌کردند. اما نماگر‌های بازار از ابتدای هفته جاری همچنان نزولی هستند و اصلاح از لحاظ زمانی نیز به وقوع پیوسته است. به این ترتیب شاخص کل با افت 0.9 درصدی یک‌ماهه اردیبهشت را به پایان رساند. اگرچه در روز پایانی رشد ضعیفی داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بررسی معاملات بازار سهام در روز جاری نشان می‌دهد، نزول شاخص کل امروز به شدت روز گذشته نبوده است. با وجود اینکه بازار، معاملات آخرین روز اردیبهشت را در طرف منفی نوسان شروع کرد، اما رفته رفته تب عرضه کاهش داشت. هرچند این کاهش عرضه نتوانست شاخص کل را آن طور که انتظار می‌رفت مثبت کند.

چرا که در مجموع طی معاملات امروز، شاخص کل حدود چهار هزار و 723 واحد رشد داشت و در کف کانال 2.3 میلیونی ایستاد. شاخص هم‌وزن هم با افزایش حداقلی 0.41 درصدی به سطح 764 هزار و 56 واحد رسید.

حال و روز بی‌جان بازار سهام

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 17 میلیارد و 200 میلیون و ارزش معاملات را 9 هزار و 690 میلیارد تومان نشان می‌دهد. همین پایین بودن ارزش معاملات بورس امروز، نشان می‌دهد در حال حاضر بازار سهام در بلاتکلیفی مطلق قرار دارد.

امروز بازار سهام شاهد خروج پول حقیقی بالغ بر 115 میلیارد تومان بود. به طور کلی می‌شود گفت بازار سرمایه در حال حاضر هنوز جان تشکیل روند را ندارد و برای استارت یک حرکت صعودی و نزولی نیازمند شارژ مجدد معاملات است. با این حال روند خروج پول حقیقی بهبود یافته است.

امروز نماد کگل بیشترین تاثیر منفی و نمادهای وبملت، فارس، شستا، حکشتی، وتجارت و وپاسار، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. در همین حال نمادهای پی‌پاد، وبملت، ثبهساز، فولاد، خگستر، خساپا و خودرو پرتراکنش‌ترین نمادهای بورسی بودند.

در فرابورس هم نمادهای وسپهر و صبا بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای شراز، دی، بمپنا، شپاس و سرچشمه، بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل این بازار داشتند. در همین حال، دی، کرمان، گدنا، خاور، صبا، شاروم و ثعمرا، پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی بودند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.