خبر مهم:

کد مطلب: ۸۱۳۶۴۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان بورس امروز ۳ خرداد ۱۴۰۲ / پایان هفته صعودی اما کم‌رمق بازار سهام

پایان بورس امروز 3 خرداد 1402 / پایان هفته صعودی اما کم‌رمق بازار سهام

بررسی معاملات امروز بورس نشان می‌دهد، شاخص کل توانست روند صعودی سه روزه خود را ادامه دهد. به این ترتیب طی معاملات امروز، نماگر اصلی بازار سهام 15 هزار واحد دیگر به ارتفاع خود افزود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بررسی روند معاملات بورس امروز نشان می‌دهد، بازار سهام در ابتدای معاملات تحت تاثیر تقاضای نسبی خریداران، تا 0.92 درصد بالا رفت اما رفته‌رفته با شروع فاز دوم معاملات، این نماگر اندکی پایین آمد و در سطح دو میلیون و 345 هزار واحد به کار خود خاتمه داد.

شاخص هم‌وزن نیز رشدی خفیف داشت و تنها 0.22 درصد افزایش پیدا کرد و به تراز 792 هزار و 907 واحد رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 16 میلیارد و 200 میلیون و ارزش معاملات را 11 هزار و 78 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

پایان بورس 3 خرداد

بی‌اعتمادی معامله‌گران به بورس

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از ترس سرمایه‌گذارن از بازار سهام دارد. چراکه شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج 31 میلیارد تومانی پول از بورس می‌دهد. هرچند این عدد برای تشکیل روند نزولی کافی نیست، اما سیگنال بلاتکلیفی بازار سرمایه را ارسال می‌کند.

چرا که در حال حاضر به دلیل پایین بودن ارزش معاملات، سرمایه‌گذاران تازه‌نفس برای ورود به بورس رغبتی نشان نمی‌دهند.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم ولملت، پی‌پاد و شپنا بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های دی، شستا و وبملت به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

بخاور با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، ثعمرا نیز با افت 6.99 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های شتران، خودرو و تملت تعلق گرفت. همچنین سهم‌های تفارس، تملت و وگستر نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای فرابورس، خاور و فولاد خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های خلیبل، خرینگ و شپاس رقم خورد. همچنین خبهمن در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد شگامرن بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.