خبر مهم:

کد مطلب: ۸۳۸۳۶۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل تکنیکال فخوز/ نوسان ناامیدانه سهام فولاد خوزستان

تحلیل تکنیکال فخوز/ نوسان ناامیدانه سهام فولاد خوزستان

بررسی رفتار سهام فخوز نشان می‌دهد، سهم تا حد بالایی به حرکات دلار وابسته است. در حال حاضر نیز معاملات اسکناس آمریکایی خبر از تضعیف روند صعودی می‌دهد. به این ترتیب باید گفت رشد شارپ فخوز در کوتاه‌مدت دور از انتظار است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت فولاد خوزستان بزرگترین عرضه‌کننده اسلب و بلوم بیلت بوده که در سال 1366 ثبت و دو سال پس آن افتتاح شده است. سهام این شرکت در اواسط مرداد سال 86 برای اولین بار و قیمت 335 تومان برای اولین بار در بورس تهران عرضه شد. گفتنی است سرمایه شرکت در زمان عرضه اولیه حدود 219 میلیارد تومان بوده که پس از پنج مرحله افزایش سرمایه به 19 هزار میلیارد تومان رسیده است.

رفتارشناسی فخوز

کلی فخوز

نگاهی به چارت قیمتی سهام شرکت فولاد خوزستان نشان می‌دهد، فخوز همواره پس از یک رشد شارپ وارد کانال خنثی می‌شود. به طور مثال فخوز در اواسط سال 98 یک رالی صعودی 480 را تا مرداد 99 شروع کرد و پس از آن یک کانال خنثی را تشکیل داد. همانطور که در چارت مشخص است، فخوز حدود سه سال در این ابرباکس نوسان کرده است.

همین اتفاق در سال گذشته نیز تکرار شد؛ چرا که فخوز پس از رشد شارپی که در سال گذشته داشت، دوباره به همین کانال برگشت و به نوسان خود ادامه داد.

نکته مهم این چارت، میدل‌لاین کانال خنثی فخوز است که به خوبی حرکات سهم را کنترل می‌کند و در تمام این سه سال موثر واقع شده است. اما نکته نگران‌کنند چیست؟

همانطور که در چارت مشخص است، سهم در هفته گذشته این خط را رو به پایین و هم‌زمان با شکست خط روند صعودی خود شکسته است. پس از آن با یک پولبک به خط روند، ادامه نزول خود را در پیش گرفته است.

چارت فخوز

در نگاه دیگر، رسم یک چنگال اندروز نشان می‌دهد، سهم قصد دابل کردن اصلاح قبلی خود را دارد. اما این موازی پایین خط میانی می‌تواند جلوی نزول بیشتر سهم را تا کف کانال بگیرد؟ برای پاسخ به این سوال باید رفتار فخوز در مقایسه با دلار را بررسی کرد!

چنگال

مسابقه دلار و فخوز

دلار فخوز

مقایسه حرکات سهام شرکت فولاد خوزستان با دلار آزاد نشان می‌دهد، سهم همواره با یک بازه زمانی تاخیری به دنبال دلار حرکت می‌کند. چارت زیر به خوبی نشان می‌دهد، فخوز و دلار در 19 شهریور سال 1401 کراس کردند و سهم فخوز با تاخیر 32 روزه روند صعودی خود را شروع کرد.

همین اتفاق در سقف دلار و در محدوده‌های 58 هزار تومان افتاد. به طوری که با ریزش دلار، سهام فخوز پس از 34 روز معاملاتی شروع به اصلاح کرد و تا کنون حدود 33 درصد کاهش داشته است. در حال حاضر نیز دلار کانال 49 هزار تومانی خود را از دست داده و این سیگنال را می‌دهد، فخوز در کوتاه‌مدت نزولی است.

با این تفاسیر باید گفت سهام فولاد خوزستان برای صعود نیازمند سیگنال دلار است و در صورت رشد دلار، افزایش قیمت فخوز دور از انتظار نیست.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.