خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۴۰۹۷۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل تکنیکال غکورش ۳۱ تیر ۱۴۰۲ / جهش ۶۴ درصدی سود خالص شرکت غذایی کورش

تحلیل تکنیکال غکورش 31 تیر 1402 / جهش 64 درصدی سود خالص شرکت غذایی کورش

چند روز پیش مجوز افزایش سرمایه 100 درصدی شرکت صنعت غذایی کورش از محل سود انباشته از سوی سازمان بورس صادر شد. همچنین گزارش عملکردی غکورش که نشان از جهش 64 درصدی سود خالص و 50 درصدی سود عملیاتی دارد، توجه اهالی بازار را نسبت به این نماد جلب کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سهام شرکت صنعت غذایی کورش با ارزش بازار 18 هزار و 816 میلیاردی در بازار دوم بورس قابل معامله است. گزارش عملکردی این شرکت در بازه سه‌ماهه منتهی به خرداد 1402 خبر از تحقق 486 میلیارد تومان سود خالص می‌دهد. همچنین سود عملیاتی این شرکت در بازه مذکور به 725 میلیارد تومان رسیده است.

مقایسه عملکرد شرکت در بهار سال جاری با بازه‌ مشابه در سال 1401، نشان از جهش بیش از 64 درصدی سود خالص و همچنین افزایش 50 درصدی سود عملیاتی می‌دهد. از این رو نماد «غکورش» در کانون توجه فعالان بازار سرمایه قرار گرفته است.

تحلیل تکنیکال شاخص گروه غذایی به جز قند و شکر

روند صعودی بازار سهام از آبان‌ماه سال گذشته به گروه غذایی به جز قند و شکر کمک کرد تا به خوبی از سقف‌های روند نزولی دو سال و دو ماهه خود عبور کند. شاخص این گروه در جریان روند صعودی خود موفق شد از سقف تاریخی خود در محدوده 81 هزار و 231 واحدی عبور کند.

از نیمه اردیبهشت‌ماه تا کنون اما روند اصلاحی گروه غذایی، بیش از 26 درصد از ارتفاع شاخص این گروه را کاسته است. حال محدوده‌های پرپتانسیل برای بازگشت احتمالی شاخص صنعت زنجیره غذا کدام محدوده‌هاست؟

رسم یک چنگال اندروز در جهت روند صعودی نشان می‌دهد، پس از رشد شاخص تا خط میانی چنگال و نفوذ به سطوح بالاتر آن، وارد روند اصلاحی شده است. در حال حاضر از دید موج شماری، در موج پنجم روند اصلاحی هستیم. بر همین اساس احتمال اینکه با پایان این لگ جنبشی، روند اصلاحی شاخص نیز به پایان رسد، بالاست.

تحلیل تکنیکال غکورش

از طرفی با فاصله گرفتن 26 درصدی شاخص از سقف خود در اردیبهشت‌ماه سال جاری، شاخص یاد شده روی موازی پایین چنگال قرار گرفته است. بر اساس اصول پنج‌گانه آلن اندروز، هنگامی که قیمت به خطوط چنگال می‌رسد، احتمال تخلیه انرژی و چرخش بیشتر از عبور قیمت از این خطوط است. رسم یک موازی لغزنده نیز به شناسایی دقیق‌تر نقطه بازگشتی کمک می‌کند.

همچنین روند اصلاحی نماگر گروه غذایی کانالیزه بوده که می‌توان آن را در کانال قرمز رنگ فریم‌بندی کرد. برخورد کف این کانال با موازی پایینی خط میانی، نقطه انرژی مهمی ساخته است. نقاط انرژی خاصیت جاذبه و دافعه بالایی دارند. بر همین اساس پس از جذب تند و تیز قیمت، می‌توان انتظار داشت باعث پرتاب احتمالی قیمت به سمت بالا نیز بشوند.

ترسیم فیبوناچی اصلاحی روی نقطه شروع و پایان روند صعودی بزرگ شاخص این صنعت، نشان از آن دارد که نماگر در نزدیکی تراز 50 درصدی قرار دارد. تقاطع خطوط یاد شده، سنگر مستحکمی برای شاخص گروه غذایی به جز قند و شکر در محدوده 64 تا 66 هزار واحد ساخته است.

در صورتی که این محدوده حمایتی موفق به حفظ قیمت نشود، حمایت استاتیک محدوده 60 هزار و 707 تا 61 هزار و 355 واحدی وجود دارد که قبل‌تر مقاوت قدرتمندی بوده و دو بار از عبور شاخص به مناطق بالاتر جلوگیری کرده است.

تحلیل تکنیکال غکورش

بررسی رفتار قیمت نماد «غکورش» نشان می‌دهد، این سهم پس از حبس شدن در یک فشردگی با قالب مثلث جمع شونده، به یکباره انرژی خود را آزاد و یک رالی صعودی پربازده را آغاز می‌کند.

تحلیل تکنیکال غکورش

رسم یک چنگال اندروز بر روی اولین لگ جنبشی روند صعودی بلندمدت سهم نشان می‌دهد، قیمت پس از برخورد با موازی بالایی خط میانی، تا همین خط کاهش یافته است. در این تحلیل توجه به اندازه بیرون‌زدگی پیشین قیمت از موازی پایین خط میانی، کلیدی است. در واقع قیمت با تکرار همین اندازه، این‌بار نسبت به خط میانی، اصلاح خود را تکمیل کرده است. در این سناریو عبور از خط MPL(multi pivot line) که با رنگ بنفش در چارت مشخص شده است، اهداف بلندپروازانه‌ای را برای نماد غکورش فعال می‌سازد. از جمله تکرار اندازه دسته پرچم که تارگت دو هزار و 470 تومانی را پیش روی این نماد می‌گذارد.

در صورتی که این سناریو در نماد اتفاق نیفتد(از دست‌ رفتن اسلایدینگ رسم شده برای خط میانی)، باید منتظر اصلاح قیمت تا محدوده هزار و 330 تا هزار و 364 تومان بود.

گزارش‌های بیشتر تحلیل بازار را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.