خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۵۲۴۰۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل تکنیکال سهام پلاست مردادماه ۱۴۰۲ / پلاست الگوی سر و شانه را تکمیل کرد

تحلیل تکنیکال سهام پلاست مردادماه 1402 / پلاست الگوی سر و شانه را تکمیل کرد

تحلیل تکنیکال سهام پلاست حاکی از تکمیل یک الگوی سروشانه توسط قیمت است. با شکسته شدن خط گردن، اهداف بالایی برای سهم فعال شده است. از سوی دیگر نگاهی به چارت شاخص صنعت لاستیک و پلاستیک نشانه‌هایی از احتمال پایان اصلاح در این صنعت را نشان می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت تولیدی پلاستیران با نماد «پلاست» در بازار پایه زرد فرابورس قابل معامله است. عبارت «لغو پذیرش شده» در تابلو معاملات بورس این سهم، نشان از ریسک‌های مرتبط با این سهم دارد.

«پلاست» با ارزش بازار 706 میلیارد در صنعت لاستیک و پلاستیک قرار دارد. همچنین نسبت P/E این نماد در محدوده 5.83 قرار دارد که از این نظر جزو P/Eهای پایین بازار دسته‌بندی می‌شود.

آنالیز تابلو معاملات پلاست نشان می‌دهد، رفتار قیمت این سهم با وقفه کوتاهی در جهت تحرکات مشکوک حقوقی‌های سهم صورت می‌پذیرد. از این رو هر زمان که حقوقی شروع به خرید‌های سنگین کرده است، کمی بعد سهم از سویینگ‌های کف ساخته شده در نمودار خود، بازدهی‌ خوبی نصیب سهامداران کرده است. بنابراین برای تشخیص اعتبار موج صعودی بررسی رفتار حقوقی‌های سهم اهمیت بالایی دارد.

تحلیل تکنیکال شاخص لاستیک و پلاستیک

روند صعودی بازار سهام از آبان‌ماه سال گذشته استارت خورد. نماد‌های صنعت لاستیک و پلاستیک نیز از این روند مستثنی نبودند. روند صعودی تا میانه اردیبهشت ماه ادامه داشت و دو روند اصلاحی کوچکتر را در دل خود جای داده بود. با این حال در تحلیل تکنیکال چارت شاخص این صنعت از اندازه موج نزولی پیش از استارت روند نزولی استفاده شده است. علت این امر تشابه اندازه اصلاح چارت از میانه اردیبهشت تا کنون به اندازه آخرین موج نزولی پیش از آغاز روند صعودی است.

با ترسیم یک چنگال پولبک، می‌توان نقاط پرپتانسیل احتمالی بازگشت را حدس زد. ترسیم یک اسلایدینگ پارالل در کنار خط میانی چنگال پولبک، یک سطح بازگشتی مهم را به تکنیکالیست معرفی می‌کند.

تحلیل تکنیکال شاخص لاستیک و پلاستیک

بنابراین دو سناریو مطابق آنچه در تصویر چارت مشخص شده، قابل انتظار است. سناریوی صعودی که از احتمال وقوع بیشتری نیز برخوردار است، برخورد نماگر صنعت لاستیک و پلاستیک به اسلایدینگ پارالل رسم شده و سپس شکستن خط روند نزولی قرمزرنگ است. در این سناریو تارگت شاخص، لمس موازی بالایی خط میانی است.

سناریوی نزولی اما در صورتی رخ خواهد داد که شاخص، اسلایدینگ خود را از دست دهد. در این صورت سهامداران این صنعت، باید منتظر پایان اصلاح در محدوده 343 تا 351 هزار واحدی باشند. این محدوده در گذشته سقف مهمی در روند نزولی بوده است. کما اینکه روند صعودی پیشین، دقیقا در همین محدوده تشکیل یک گره معاملاتی داده است.

تحلیل تکنیکال سهام پلاست

آنچه در تحلیل تکنیکال سهام پلاست مشهود است، تشکیل یک الگوی سروشانه تکمیل شده است. قیمت پس از شکست خط گردن این الگو، باکس سبزرنگ را به عنوان تارگت مشخص کرده است. بر همین اساس می‌توان انتظار داشت در صورتی که مقاومت مهم فعلی در محدوده هزار و 453 تا هزار و 480 تومان شکسته شود، تارگت هزار و 782 تومان برای قیمت سهام پلاست در دسترس باشد.

تحلیل تکنیکال سهام پلاست

از سوی دیگر در زوم نزدیکتر، ترسیم دو چنگال اندروز، یکی در جهت روند و دیگری در خلاف جهت روند (چنگال پولبک)، نقطه انرژی مهمی در نمودار قیمت نماد «پلاست» مشخص می‌سازد. رفتار قیمت هنگامی که در فرکانس چنگال اندروز مشکی رنگ قرار داشته است یادآور اصل پنجم آلن اندروز است. هنگامی که قیمت پیش از برخورد با خط میانی، تغییر جهت داده، مطابق با قانون هاگوپیان قدرت زیادی در مسیر جدیدی که آغاز کرده، خواهد داشت.

تحلیل تکنیکال سهام پلاست

چنگال قرمزرنگ نیز یک چنگال مدیفای-شیف است که در جهت روند صعودی سهم رسم شده است. رفتار قیمت در برخورد با خطوط چنگال نیز نشان از پذیرفته شدن فرکانس این ابزار توسط قیمت دارد. بر این اساس انتظار می‌رود قیمت خود را به نقطه انرژی برساند (اینکه از کدام جهت مشخص نیست و اهمیتی نیز ندارد) و پس از آن به سمت اهداف مشخص شده در چارت، حرکت کند.

بدیهی است چشم‌انداز صعودی پیش روی این سهم، مادامی که سووینگ کف در محدوده هزار و 170 تومان شکسته نشود، معتبر است.

سلب مسئولیت: کلیه مطالب درج شده در این سایت جنبه تحقیقاتی، علمی و خبری دارد و برای فعالیت مستقیم در هیچ بازاری توصیه نمی‌شود.

گزارش‌های بیشتر تحلیل بازار را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.