کد مطلب: ۸۵۳۹۶۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازدهی هفتگی بازار سهام/ ۲.۲ همت پول حقیقی از بورس خارج شد

بازدهی هفتگی بازار سهام/ 2.2 همت پول حقیقی از بورس خارج شد

نگاهی به معاملات این هفته بازار سرمایه نشان می‌دهد، شاخص کل بورس در روز ابتدایی هفته با یک کندل نزولی قدرتمند حمایت دو میلیون واحد را شکست و پس از آن با یک پولبک در روز دوشنبه به مسیر نزولی خود احتمال بیشتری بخشید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برآیند معاملات این هفته، افت 3.11 و 395 درصدی شاخص کل و شاخص هم‌وزن بود. به نحوی که شاخص کل از دو میلیون و 36 هزار واحد به یک میلیون و 973 هزار واحد رسید. همچنین شاخص هم‌وزن نیز از 713 هزار واحد به 684 هزار واحد رسید.

بورس شکست تراز 2 میلیون واحد توسط شاخص کل

معاملات این هفته بازار سرمایه تحت تاثیر اخبار بسیاری بود. از آزادسازی 6 میلیارد دلار از منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی گرفته تا خبر اجبار تامین ارز خودروسازان از منابعی غیر از نیما، تاثیراتی را روی معاملات بورس داشتند.

شنبه

معاملات بازار سهام در روز شنبه، هیجانی بود. به طوری که بازار سرمایه در این روز تحت تاثیر فشار عرضه قرار گرفت. به این ترتیب شاخص کل در این روز با سقوط 2.32 درصدی روبه‌رو شد. از این رو تراز دو میلیون واحد را از دست داد و شاخص کل به سطح یک میلیون و 989 هزار واحدی رسید. شاخص هم‌وزن نیز نزول پرقدرتی داشت؛ به طوری که با کاهش 2.71 درصدی در سطح 693 هزار و 857 واحد باقی ماند.

حجم معاملات سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی در این روز هشت میلیارد و 600 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات این مقادیر چهار هزار و 796 میلیارد تومان بوده است.

یکشنبه

در روز یکشنبه اما رفتار شاخص کل آرام‌تر بود و نزول ضعیف‌تری را ثبت کرد. به طوری که نماگر اصلی بازار سرمایه در تاریخ 22 مرداد با کاهش 0.09 درصدی به ارتفاع یک میلیون و 987 هزار واحدی رسید. این روند برای نماگر شرکت‌های کوچک بازار نیز تکرار شد. به طوری که شاخص هم‌وزن با کاهش 0.29 درصدی تراز 691 هزار و 816 واحد را روی تابلو نشان داد.

حجم معاملات سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی در این روز هفت میلیارد و 900 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات این مقادیر، چهار هزار و 532 میلیارد تومان بوده است.

دوشنبه

با شروع معاملات روز دوشنبه، کم‌کم حال و هوای روند صعودی به بازار برگشت؛ به طوری که شاخص کل در پایان معاملات دوشنبه با رشد 0.46 درصدی به ارتفاع یک میلیون و 997 هزار واحدی رسید. شاخص هم‌وزن نیز 0.66 درصد بالا آمد و به تراز 696 هزار و 324 واحد را ثبت کرد.

حجم معاملات سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی در این روز 6 میلیارد و 700 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات این مقادیر چهار هزار و 301 میلیارد تومان بوده است.

سه‌شنبه

روند معاملات سه‌شنبه تحت تاثیر تکذیب آزادسازی قیمت خودرو توسط شورای رقابت بود. به طوری که گروه خودرویی در بازار سه‌شنبه با عرضه سنگینی از سوی سهامداران مواجه شد. از این رو شاخص کل معادل 0.94 درصد کاهش ارتفاع داد و به یک میلیون و 978 هزار واحدی رسید. شاخص هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و با کاهش 1.32 درصدی تراز 696 هزار و 324 واحد را ثبت کرد.

حجم معاملات سهام، حق تقدم وصندوق‌های سهامی در این روز هفت میلیارد و 600 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات چهار هزار و 284 میلیارد تومان بوده است.

چهارشنبه

در روز پایانی هفته نیز معاملات بازار سرمایه با قیمت پایین‌تری بسته شد. به طوری که شاخص کل حدود 0.23 درصد و شاخص هم‌وزن حدود 0.32 درصد کاهش ارتفاع دادند و به سطوح یک میلیون و 973 هزار واحد و 684 هزار واحد رسیدند.

حجم معاملات سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی در این روز پنج میلیارد و 800 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات این مقادیر سه هزار و 439 میلیارد تومان بوده است.

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی معاملات این هفته نشان می‌دهد که بازار سهام در روز شنبه همزمان با ریزش شدید شاخص‌های بورسی، شاهد خروج هزار و 369 میلیارد تومانی بود. خروج پول در ادامه هفته با شدت کمتری اتفاق افتاد و در روز یکشنبه این عدد حدود 90 میلیارد تومان بود.

جریان خروج پول در دوشنبه به کمترین میزان خود در هفته رسید و رقم 57 میلیارد تومان را ثبت کرد. در روز سه‌شنبه نیز 527 میلیارد تومان پول حقیقی دیگر از بازار سرمایه خارج شد. در نهایت در روز پایانی هفته بازار سرمایه شاهد خروج پول حقیقی به میزان 235 میلیارد تومان بود. به این ترتیب در هفته چهارم مردادماه در مجموع دو هزار و 278 میلیارد تومان از بازار سرمایه خارج شد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.