خبر مهم:

کد مطلب: ۸۵۵۹۴۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل تکنیکال سهام غدشت مردادماه ۱۴۰۲ / زنگ خطر تکنیکالی برای سهامداران

تحلیل تکنیکال سهام غدشت مردادماه 1402 / زنگ خطر تکنیکالی برای سهامداران

قیمت سهام غدشت از فشردگی خود به سمت پایین خارج شده است و پس از تکمیل پولبک سوینگ کف پایین‌تری نسبت به آخرین کف روند اصلاحی ثبت کرده است. حال با توجه به وضعیت تکنیکال شاخص گروه غذایی که نزدیک به حمایت مهم خود است، آیا پایان اصلاح غدشت فرا رسیده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، سهام شرکت دشت مرغاب با ارزش بازار هزار و 680 میلیارد تومان در بازار دوم بورس قرار گرفته است. در جریان معاملات روز میانی هفته قدرت فروشنده‌های «غدشت» دو برابر قدرت خریداران بود.

تحلیل تکنیکال سهام غدشت

محدوده‌ چهار هزار و 500 تا چهار هزار و 593 تومان که در نمودار قیمت سهام غدشت با باکس قرمز مشخص شده است، سه بار سد راه قیمت برای نفوذ به سطوح بالاتر شده است. از سویی طی این مدت که قیمت سعی در شکست محدوده قیمتی مذکور داشته، از سمت کف با فرکانس خط روند مشکی، کف‌های بالاتری ایجاد کرده است.

این رفتار قیمت باعث تشکیل یک فشردگی به شکل مثلث شده است. خبر بد برای سهامداران غدشت، شکست کف این مثلث به سمت پایین بوده است. نکته مشکوکی که در چارت سهام غدشت به چشم می‌آید، افزایش ناگهانی و پرشدت حجم معاملات در تاریخ 16 مردادماه امسال است. دقیقا روزی که قیمت این نماد، از منظر تکنیکال به کف مثلث شکسته شده پولبک زده است.

تحلیل تکنیکال سهام غدشت

پس از این تاریخ، «غدشت» روند نزولی خود را ادامه داد و در حال حاضر آخرین کف روند نزولی ( سطح دو هزار و 600 تومان) را نیز شکسته است. از این رو نزدیکترین حمایت پیش روی غدشت، تراز 50 درصد موج بزرگ صعودی پیشین است.

در صورتی که این سطح حمایتی، نتواند جلوی انگیزه فروش عرضه‌کنندگان را بگیرد، تراز 61.8 درصد این ابزار سنگر مستحکمی برای خریداران به شمار می‌رود.

تحلیل تکنیکال شاخص گروه غذایی به جز قند و شکر

روند صعودی بازار سهام از آبان‌ماه سال گذشته به گروه غذایی به جز قند و شکر کمک کرد تا به خوبی از سقف‌های روند نزولی دو سال و دو ماهه خود عبور کند. شاخص این گروه در جریان روند صعودی خود موفق شد از سقف تاریخی خود در محدوده 81 هزار و 231 واحدی عبور کند.

از نیمه اردیبهشت‌ماه تا کنون اما روند اصلاحی گروه غذایی، بیش از 26 درصد از ارتفاع شاخص این گروه را کاسته است. محدوده‌های پرپتانسیل برای بازگشت احتمالی شاخص صنعت زنجیره غذا کدام محدوده‌هاست؟

رسم یک چنگال اندروز در جهت روند صعودی نشان می‌دهد، پس از رشد شاخص تا خط میانی چنگال و نفوذ به سطوح بالاتر آن، وارد روند اصلاحی شده است. در حال حاضر از دید موج شماری، در موج پنجم روند اصلاحی هستیم. بر همین اساس احتمال اینکه با پایان این لگ جنبشی، روند اصلاحی شاخص نیز به پایان رسد، بالاست.

تحلیل تکنیکال سهام غدشت

از طرفی با فاصله گرفتن 26 درصدی شاخص از سقف خود در اردیبهشت‌ماه سال جاری، شاخص یاد شده روی موازی پایین چنگال قرار گرفته است. بر اساس اصول پنج‌گانه اندروز، هنگامی که قیمت به خطوط چنگال می‌رسد، احتمال تخلیه انرژی و چرخش بیشتر از عبور قیمت از این خطوط است. در این بین رسم یک موازی لغزنده نیز به شناسایی دقیق‌تر نقطه بازگشتی کمک می‌کند.

در صورتی که این محدوده حمایتی موفق به حفظ قیمت نشود، حمایت استاتیک محدوده 60 هزار و 707 تا 61 هزار و 355 واحدی وجود دارد که قبل‌تر مقاومت قدرتمندی بوده و دو بار از عبور شاخص به مناطق بالاتر جلوگیری کرده است.

همچنین روند اصلاحی نماگر گروه غذایی کانالیزه بوده که می‌توان آن را در کانال قرمز رنگ فریم‌بندی کرد. برخورد کف این کانال با موازی پایینی خط میانی، نقطه انرژی مهمی ساخته است. نقاط انرژی خاصیت جاذبه و دافعه بالایی دارند. بر همین اساس پس از جذب تند و تیز قیمت، می‌توان انتظار داشت باعث پرتاب احتمالی قیمت به سمت بالا نیز بشوند.

ترسیم فیبوناچی اصلاحی روی نقطه شروع و پایان روند صعودی بزرگ شاخص این صنعت، نشان از آن دارد که نماگر در نزدیکی تراز 50 درصدی قرار دارد. تقاطع خطوط یاد شده، سنگر مستحکمی برای شاخص گروه غذایی به جز قند و شکر در محدوده 64 تا 66 هزار واحد ساخته است.

سلب مسئولیت: کلیه مطلب درج شده در این سایت جنبه تحقیقاتی، علمی و خبری دارد و برای فعالیت مستقیم در هیچ بازاری توصیه نمی‌شود.

گزارش‌های بیشتر تحلیل بازار را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.