فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۵۸۳۳۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان بورس امروز ۵ شهریور ۱۴۰۲ / شاخص کل ابرکانال دو میلیونی را پس گرفت!

پایان بورس امروز 5 شهریور 1402 / شاخص کل ابرکانال دو میلیونی را پس گرفت!

جریان خوب معاملات دومین روز هفته، نماگر‌های تالار شیشه‌ای را به عضویت کانال‌های تازه درآورد. به کمک قدرت تقاضا در بازار امروز نماگر اصلی کانال دو میلیونی و دماسنج هم‌وزن بازار کانال 700 هزار واحدی خود را فتح کردند. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز وقفه معاملات به علت اختلال در هسته معاملاتی که یاد‌آور روز‌های پرحجم و مثبت 6 ماه اول سال 99 بود، نیز نتوانست جلوی جریان قدرتمند تقاضا از سوی خریداران را بگیرد.

رشد انفجاری نماگر‌های تالار شیشه‌ای از آغاز معاملات شروع و تا پایان ادامه داشت. البته شایان ذکر است در میانه راه همزمان با خبر عرضه اولیه شرکت تامین سرمایه کاردان در چهارشنبه هفته جاری، صف خرید برخی از سهام بزرگ نظیر شستا، توسط حقوقی عرضه شد.

جریان خوب معاملات دومین روز هفته، نماگر‌های تالار شیشه‌ای را به عضویت کانال‌های تازه درآورد. به کمک قدرت تقاضا در بازار امروز نماگر اصلی کانال دو میلیونی و دماسنج هم‌وزن بازار کانال 700 هزار واحدی خود را فتح کردند.

چهره یکپارچه سبز بازار سهام در واکنش به صحبت‌های وزیر اقتصاد بود که نوید بسته اخبار مثبت برای صنایع بازار سهام را داده بود. روز گذشته احسان خاندوزی اعلام کرد: «تا روز یکشنبه اخبار خوبی که برای صنایع بورسی کشور وجود دارد را ارائه خواهیم کرد.»

وی در ادامه گفت: «در حال حاضر جمع‌بندی نهایی بین وزارتخانه‌های نفت و صمت که با صنایع بورسی مرتبط هستند انجام شده است و وضعیت فولادی‌ها و پتروشمی‌ها بررسی شد. اتفاق نظر روی یک بسته پیشنهادی است که من به شخصه خوش‌بین هستم تا روز یکشنبه اخبار خوب آن ارائه خواهد شد.»

گویا یکی از محور‌های خبرهای مثبت وزیر اقتصاد، گشایش‌های بین‌المللی جدید است. با این حال هنوز از ماهیت و کم‌وکیف این اخبار پرده‌برداری نشده است.

بورس امروز در یک نگاه

پایان بورس امروز 5 شهریور 1402

در پایان بورس امروز شاخص کل، با رشد 58 هزار و 391 واحدی که معادل 2.93 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 51 هزار واحدی ایستاد.

شاخص هم‌وزن نیز با فرمان شاخص کل حرکت کرد. به این ترتیب نماگر شرکت‌های کوچک و متوسط بازار نیز توانست به ارتفاع خود بیفزاید و با رشد 2.27 درصدی به سطح 700 هزار و 449 واحدی برسد.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 14 میلیارد و 400 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را هفت هزار و 974 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

کارشناسان معتقدند هر چه حجم معاملات در محدوده‌های فعلی شاخص کل، سطوح بالاتری را لمس کند، چشم‌انداز روشن‌تری از موج تازه شاخص کل در ذهن سهامداران ترسیم می‌شود.

ارزش معاملات، دیگر فاکتور ارزیابی اوضاع بورس، بیش از دو برابر میانگین ارزش معاملات روز‌های گذشته رسیده است. تداوم این شاخص بالاتر از رقم هفت هزار میلیاردی، برای تداوم روند مثبت بازار سهام ضروریست.

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در روز جاری حکایت از ورود سرمایه حقیقی‌ها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از ورود 602.2 میلیارد تومانی پول به سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز سه سهم شستا، خگستر و خودرو بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های شستا، دی و خساپا به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

وتجارت با افزایش 8.64 درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، واعتبار نیز با افت 6.99 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های شستا، صبا و شتران تعلق گرفت. همچنین سهم‌های شستا، خساپا و صبا نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای کارا، سپر و فردا خروج پول هوشمند داشتند

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های خودکفا، وشمال و کقزوی رقم خورد. همچنین فرآور در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد میدکو بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.