فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۳۷۱۲

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

تحلیل بنیادی کاوه/ کارنامه ضعیف تولید و فروش فولاد کاوه در اردیبهشت ۱۴۰۳

تحلیل بنیادی کاوه/ کارنامه ضعیف تولید و فروش فولاد کاوه در اردیبهشت 1403

نگاهی به گزارش عملکرد شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در اردیبهشت‌ماه امسال نشان می‌دهد، حجم تولید و فروش این شرکت نسبت به فروردین و اردیبهشت سال گذشته پایین آمده و سبب افت درآمد ماهانه کاوه شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، کارنامه تولید و فروش شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در اردیبهشت‌ماه منتشر شد و ارقام مناسبی را مخابره نکرده است. بررسی این گزارش نشان می‌دهد حجم تولید شرکت فولاد کاوه جنوب کیش از 385 هزار و 310 تن در فروردین امسال با کاهش 5.4 درصدی به 364 هزار و 630 تن در اردیبهشت رسیده است.

البته باید گفت این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر از یک درصد افزایش داشته است. با این حساب، ذکر این نکته ضروری‌ است که شرکت فولاد کاوه جنوب کیش نتوانسته عملکرد قابل قبولی در تولیدات اردیبهشت ثبت کند.

کاوه تولید

حجم فروش فولاد کاوه جنوب کیش کاهش یافت

از آنجا که تناژ تولید شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در اردیبهشت‌ماه پایین آمد، شرکت نتوانست در بخش فروش نیز عملکرد خوبی به ثبت برساند. به طوری که حجم فروش فولاد کاوه جنوب کیش از 186 هزار تن در اردیبهشت سال گذشته با کاهش 14.5 درصدی به 159 هزار تن در اردیبهشت امسال رسید.

در طرف دیگر نیز مقایسه حجم فروش شرکت در این ماه با ماه گذشته یعنی فروردین خبر از کاهش 16.5 درصدی این رقم می‌دهد. به این ترتیب مشخص می‌شود شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در بخش فروش اردیبهشت نیز نتوانست عملکرد خوبی به ثبت برساند.

مقدار فروش کاوه

درآمد فولاد کاوه بر مدار نزولی قرار گرفت

همان‌طور که گفته شد، نزولی شدن حجم تولید شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در اردیبهشت سبب کاهش تناژ فروش شرکت شد و در نهایت درآمد کاوه پایین آمد. از طرفی، نرخ فروش محصولات این شرکت نیز در یک سال گذشته روند صعودی به خصوصی را پشت سر نگذاشت و درآمد کاوه از این بخش نیز تقویت نشده است.

تمامی اینها سبب شد درآمد شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در مقایسه با هر دو ماه فروردین 1403 و اردیبهشت 1402 بیشتر از 10 درصد کاهش یابد.

اردیبهشت درآمد ماهانه کاوه

در نهایت باید گفت شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در اردیبهشت‌ماه نتوانست کارنامه قابل قبولی در بخش تولید و فروش به ثبت برساند و این موضوع موجب پایین آمدن درآمد ماهانه این شرکت شده است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.