فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۲۵۷۳

۷ صنعت بورس با بیشترین تهدید از محل قیمت گذاری مواجه‌ هستند

۷ صنعت بورس با بیشترین تهدید از محل قیمت گذاری مواجه‌ هستند

در شرایطی که دکتر عبدالناصر همتی وزیر امور اقتصادی و دارایی، جمعه شب در یک گفت‌گوی تلویزیونی، تاکید کرد: تصمیمات خلق الساعه چه در بازار پول و چه در قیمت گذاری محصولات بورسی مضر است، گزارش اداره میزهای صنعت و رتبه‌بندی ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار نشان می‌دهد؛ ارزش بازار ۷ صنعت بورسی متاثر از قیمت‌گذاری دستوری، حدود هزار همت برآورد می‌شود.

به گزارش تجارت نیوز،

طبق برآوردهای اداره میزهای صنعت و رتبه‌بندی ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، «صنایع خودرو و ساخت قطعات، دارو، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم، مخابرات، شوینده، لاستیک و پلاستیک و قندوشکر» جزو ۷ صنعتی هستند که بیش از صنایع دیگر تحت تاثیر قیمت‌گذاری دستوری قرار گرفته‌اند.

به باور کارشناسان، علاوه بر ۷ صنعت یادشده، صنایعی چون« محصولات شیمیایی، فلزات اساسی، استخراج کانه‌های فلزی و فرآورده های نفتی» نیز تا حد زیادی تحت تاثیر فشارهای پیدا و نهان قیمت‌گذاری دستوری و حتی فروش دستوری از طریق تعیین نرخ‌های پایه و سامانه‌های مرتبط با دستگاه‌های دولتی قرار دارند.

ضمن این‌که ۲ گروه دیگر فعال در بازار سرمایه، شامل شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی، و شرکت‌های سرمایه‌گذاری‌ هم از طریق زیرمجموعه‌هایشان با امواج مخرب قیمت‌گذاری دستوری دسته و پنجه نرم می‌کنند.

منبع : سنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.