خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۴۵۸۱

ماجرای بیماری‌ شهرک‌نشین‌های اسرائیلی چیست؟

ماجرای بیماری‌ شهرک‌نشین‌های اسرائیلی چیست؟

رسانه‌های عبری‌زبان از هزینه‌های پنهان جنگ غزه پرده برداشتند و خبر دادند علاوه بر بار مالی عملیات انتقال و اسکان شهرک‌نشینان ساکن شمال (فلسطین اشغالی)، آمارها جهش ۲۰ درصدی مرگ‌ومیر در میان آنها را نشان می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، رسانه‌های عبری‌زبان از هزینه‌های پنهان جنگ غزه پرده برداشتند و خبر دادند علاوه بر بار مالی عملیات انتقال و اسکان شهرک‌نشینان ساکن شمال (فلسطین اشغالی)، آمارها جهش ۲۰ درصدی مرگ‌ومیر در میان آنها را نشان می‌دهد.

پایگاه عبری‌زبان واللا نیوز در گزارشی اعلام کرد: شهرک‌نشینانی که از مناطق شمال (فلسطین اشغالی) منتقل شده‌اند دچار مشکلات جسمی شده و حال بسیاری از آنها رو به وخامت است.

مخلوف یوحنا، مسئول مراسم کفن و دفن شهرک صهیونیست‌نشین کریات شمونا که از ۳۰ سال پیش به این کار مشغول است گفت: در طوف فعالیت شغلی‌ام با چنین شرایط بدی مواجه نشده بودم، این مساله مربوط به انجام مراسم دفن زیر آتش حزب‌الله که در همان نزدیکی حضور دارد نیست، بلکه از زمان آغاز جنگ تعداد کسانی که به شکل «طبیعی» در این منطقه فوت کرده‌اند به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

این رسانه با استناد به اطلاعاتی که مدیر کل شهرداری شهرک ارائه کرده است، نوشت: از زمان آغاز جنگ ۳۰ نفر از اهالی این شهرک فوت کرده‌اند، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته این آمار فقط ۱۱ نفر بود.

گفتنی است به گفته کارشناسان و رسانه‌های عربی، اسرائیل در طول جنگ تلاش می‌کند تا شمار تلفات خود را کاهش داده و در همین راستا علت فوت شمار قابل توجهی از تلفات خود را طبیعی، تصادف یا بیماری اعلام می‌کند.

منبع : اعتماد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.