فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۵۸۸۷

دستور جدید القاعده تهدیدی برای ایران است؟

دستور جدید القاعده تهدیدی برای ایران است؟

القاعده از حامیانش خواست برای فراگیری آموزش‌های نظامی به افغانستان سفر کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، نشریه لانگ‌وار ژورنال شنبه ۱۹ خرداد گزارش داد سیف‌العدل که از او به‌عنوان رهبر کنونی شبکه القاعده نام برده می‌شود، از حامیانش در سراسر جهان خواسته است برای فراگیری آموزش‌های نظامی به افغانستان تحت حاکمیت طالبان سفر کنند. 

این نشریه با استناد به مطلبی با عنوان «غزه: جنگ وجودی، نه جنگ مرزها» در آخرین شماره رسانه اصلی القاعده موسوم به «السحاب» نوشته که سیف‌العدل در این مطلب با نام مستعار سلیم‌ الشریف، درخواست کرده است که افراد وفادار به «امت اسلامی» به افغانستان بروند و از شرایط آنجا بیاموزند و از تجربه طالبان بهره‌مند شوند.  

به نوشته لانگ‌وار ژورنال، از زمان سلطه‌ طالبان بر افغانستان در اوت ۲۰۲۱ تاکنون، این آشکارترین دعوت القاعده از حامیان خارجی این شبکه است. در این مطلب افغانستان به‌عنوان پناهگاهی امن برای این گروه و برنامه‌های آینده‌اش معرفی و از جنگ جاری در غزه برای تشویق مردم به سفر به افغانستان به منظور «کسب آموزش و تجربه، قبل از حمله به اهداف اسرائیل و غرب در سراسر جهان» استفاده شده است.  

در این مقاله منتسب به سیف‌العدل تاکید شده که حمله به اهداف غربی‌ها و اسرائیل باید «دردناک» باشد، «چرا که اجرای کاری که ما باید انجام می‌دادیم، دیر شده است». 

سیف العدل حمله ۱۱ سپتامبر به خاک آمریکا، جنگ افغانستان و حمله هفتم اکتبر حماس به اسرائیل را به‌عنوان نمونه‌های «بزرگ» از اقدام علیه دشمن» نام برد. او از برقراری حکومت طالبان در افغانستان استقبال کرد و از مسلمانان خواست که «امارت اسلامی طالبان» را «قهرمان» و الگویی برای تشکیل دولت‌های اسلامی در آینده بدانند.  

سیف العدل، جانشین ایمن‌الظواهری، رهبر پیشین القاعده، از مسلمانان ساکن کشورهای غربی خواست که به سرزمین‌های اسلامی به‌ویژه افغانستان مهاجرت کنند تا از درگیری‌ها دور بمانند. او حتی توصیه کرده است که این افراد پس از مهاجرت با ثروتشان از «امارت اسلامی طالبان» حمایت کنند. 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.