فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۹۸۳۷

برگزاری دور اول انتخابات پارلمان فرانسه

برگزاری دور اول انتخابات پارلمان فرانسه

دور اول انتخابات زودهنگام و سراسری مجلس ملی فرانسه پس از انحلال این مجلس توسط مکرون رئیس جمهور؛ امروز یکشنبه ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر) آغاز شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، دور اول انتخابات زودهنگام و سراسری مجلی ملی فرانسه پس از انحلال این مجلس توسط مکرون رئیس جمهور؛ امروز یکشنبه ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر) آغاز شده است.

در آخرین و تازه‌ترین نظرسنجی‌هایی که ازسوی موسسه‌های آماری اِلاب،‌ای فوپ و هاریس صورت گرفته؛ حزب راست افراطی اجتماع ملی و متحدین با ۳۶ و نیم درصد اقبال مکان نخست خود را حفظ کرده‌اند.

جبهه ائتلافی جدید مردمی متشکل از احزاب فرانسه تسلیم ناپذیر، سوسیالیست ها، محیط زیستی‌ها و کمونیست‌ها با ۲۸ درصد در مکان دوم قرار گرفته اند و حزب رنسانس (حزب حاکم مکرون) به همراه متحدین خود با ۲۰ درصد از کمترین شانس پیروزی در انتخابات برخوردارند.

براساس همین نظرسنجی‌ها و برآورده‌های صورت گرفته میزان مشارکت مردم در دور اول انتخابات مجلس حدود ۶۵ درصد خواهد بود.

در همین راستا حزب راست افراطی اجتماع ملی با ائتلاف راست میانه بین ۲۶۰ تا ۲۹۵ کرسی مجلس را به دست خواهد آورد که برای داشتن اکثریت مطلق و مطمئن در مجلس آینده بسیار نزدیک خواهد بود.

در صورتی که تندرو‌های راست گرا بتوانند اکثریت مطلق مجلس فرانسه را به دست گیرند نخست وزیر آینده از این حزب خواهد بود و فرانسه و به طبع اروپا تحت تاثیر ایدئولوژی آنها قرار خواهد گرفت که از جمله می‌توان به سختگیری بر مهاجران و اخراج آنها و نیز احتمال خروج از اتحادیه اروپا اشاره کرد.

مجلس ملی فرانسه ۵۷۷ کرسی و نماینده دارد که در این انتخابات ۴۹ و نیم میلیون فرانسوی واجد شرایط باید از بین بیش از ۴ هزار نامزد این تعداد نماینده را انتخاب کنند.

روز گذشته انتخابات مجلس فرانسه در سرزمین‌های دور و ماوراء بحار انجام شده است.

این انتخابات زودهنگام که در فصل تابستان و تعطیلات صورت می‌گیرد باعث شده تا تعداد زیادی از مردم که به خاطر مسافرت امکان حضور در حوزه‌های رای گیری را نداشته به نزدیکان خود وکالت بدهند.

دور دوم انتخابات مجلس ملی فرانسه یکشنبه هفته آینده ۷ ژوئیه (۱۷ تیرماه) برگزار خواهد شد.

به اعتقاد ناظران سیاسی پیروزی راست گرایان افراطی و به دست آوردن اکثریت در مجلس مکشلات زیادی را برای مکرون و فضای سیاسی فرانسه و حتی اروپا بوجود خواهد آورد.

پس از پیروزی راست افراطی خانم مارین لوپن در انتخابات مجلس اروپا در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه دستور انحلال مجلس را داد تا از این طریق و با برگزاری انتخابات زودهنگام بتواند اکثریت مطلق را در مجلس به دست آورد؛ موضوعی که به اعتقاد کارشناسان احتمال شکست آن وجود دارد.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.