فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۱۶۰

ادعای فاکس نیوز؛ ایران به بمب اتم میرسد

ادعای فاکس نیوز؛ ایران به بمب اتم میرسد

مهم نیست که آن‌ها واقعا بتوانند سلاح هسته‌ای داشته باشند یا نه. آن‌ها ممکن است چنین ادعایی را مطرح کنند تا واکنش‌های جهانی را دریابند.

به گزارش تجارت نیوز،

فاکس‌نیوز دیجیتال روز یکشنبه هجدهم اوت (۲۸ مرداد) در گزارشی با استناد به گفته‌های کارشناسان نظامی نوشت که احتمال داده می‌شود ایران امسال خود را به‌عنوان یک قدرت هسته‌ای معرفی کند.

در گزارش این رسانه به نقل از جیمز کارافانو، معاون مطالعات سیاست خارجی و دفاعی بنیاد هریتیج، آمده است: «فکر می‌کنم گزینه هسته‌ای شدن جمهوری اسلامی را باید جدی در نظر گرفت. مقام‌های ایرانی می‌دانند الان بهترین فرصت برای چنین اقدامی است؛ زیرا جو بایدن کاری انجام نخواهد داد.»

او افزود: «در حال حاضر، از یک‌سو اسرائیلی‌ها در جنگ غزه گرفتار شده‌اند و این یک فرصت مناسب برای ایران است و از سوی دیگر جمهوری اسلامی می‌داند که تا قبل از روی کار آمدن احتمالی ترامپ، فرصت دارد اعلام کند که یک قدرت هسته‌ای است. تهران می‌داند که بایدن قرار نیست به ایران حمله کند و این فرصت را غنیمت می‌داند.»

دولت بایدن در طول سال گذشته بارها هشدار داده که جمهوری اسلامی ایران در آستانه دستیابی به سلاح هسته‌ای قرار دارد. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، ماه ژوییه در مجمع امنیتی آسپن گفت که تهران تا دستیابی به «ظرفیت اولیه تولید مواد شکافت‌پذیر برای یک سلاح هسته‌ای احتمالا یک یا دو هفته دیگر فاصله دارد».

کارافانو استدلال کرد که علاوه بر هشدارهای پیشین، اکنون شرایط بلاتکلیف آمریکا پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری یک فرصت کلیدی به ایران داده است. او افزود: «مهم نیست که آن‌ها واقعا بتوانند سلاح هسته‌ای داشته باشند یا نه. آن‌ها ممکن است چنین ادعایی را مطرح کنند تا واکنش‌های جهانی را دریابند.»

گفتنی است دکترین هسته‌ای ایران مخالف با بمب اتمی است و آن را حرام میداند.

منبع : یورونیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.