فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۸۰۴

اطهارات ضد ایرانی نامزد دموکرات‌ها/ هریس ایران را تهدید به حمله نظامی کرد

اطهارات ضد ایرانی نامزد دموکرات‌ها/ هریس ایران را تهدید به حمله نظامی کرد

معاون رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در مجمع ملی دموکرات ها، درباره موضوعات مختلف داخلی آمریکا و نیز ایران و جنگ غزه موضع گیری کرد.

به گزارش تجارت نیوز،

کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا در سخنانی با اشاره به اینکه نامزدی حزب دموکرات را درانتخابات ریاست جمهوری پنجم نوامبر پذیرفته است، افزود: ما در این انتخابات فرصت جدیدی برای پیمودن راه جدید نه به عنوان اعضای هر حزبی بلکه به عنوان آمریکایی داریم.

به گزارش الجزیره، وی بیان کرد: ما فرصت گرانبهایی در این انتخابات برای عبور ازدودستگی داریم. من رئیس جمهوری خواهم بود که همه آمریکایی ها را برای تحقق خواسته هایشان جمع خواهم کرد.

هریس گفت: راهی که در چند هفته گذشته مرا به این نقطه رساند بدون شک غیرمنتظره بود.من نامزدی شما را پذیرفتم که رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا باشم. به شما قول می دهم که رئیس جمهور همه آمریکاییها باشم رئیس جمهوری که همه را متحد کند. رئیس جمهوری خواهم بود که به خواسته های همه گوش فرا دهم.

وی افزود: متعهد میشوم که روند انتقال قدرت مسالمت آمیز باشد. رئیس جمهوری خواهم بود که به خاطر ملت آمریکا بجنگم. این انتخابات فرصتی برای مسیر جدید برای آمریکاست.

هریس درباره تبعات بازگشت ترامپ به کاخ سفید هشدار داد و گفت: تبعات بازگشت ترامپ به کاخ سفید بسیار خطرناک خواهد بود. ترامپ به دنبال آزادی افراطی هایی است که به کنگره حمله کردند.

وی افزود: ترامپ به دنبال به زندان انداختن سیاستمداران و همه مخالفان خود است.

هریس گفت: «ما می‌دانیم که دور دوم ریاست جمهوری ترامپ چگونه خواهد بود. همه‌اش در پروژه ۲۰۲۵ آمده است… ترامپ از خیل جهات آدمی غیرجدی است. اما پیامدهای فرستادن دوباره او به کاخ سفید به شدت خطرناک است.

او به شدت از حوادث ششم ژانویه ۲۰۲۱ زمانی که طرفداران آقای ترامپ به کنگره یورش بردند تا مانع تایید نتیجه انتخابات به نفع جو بایدن شوند انتقاد کرد.

وی افزود: ترامپ از اختیارات ریاست جمهوری خود نه برای خدمت به آمریکاییها بلکه در راستای منافع شخصی خود بهره خواهد برد.

هریس با اشاره به اینکه خودش از طبقه متوسط برآمده است، ساختن یک طبقه متوسط قوی را از دستورهای مهم کار خود در صورت پیروزی برشمرد که معمولاً یکی از شعارهای دموکرات‌ها در انتخابات است.

وی از اقدامات خود برای کاهش مالیات ها از دوش طبقه متوسط خبر داد و آنرا به نفع میلیون ها آمریکایی دانست.

هریس گفت: ترامپ به فکر خود و دوستانش است و ارزشی برای طبقه متوسط قائل نیست. ترامپ به دنبال کاستن از امکان دسترسی به برخی خدمات در جامعه آمریکاست.

وی همچنین به خاطر محدود شدن حق سقط جنین بعد از حکم دیوان عالی آمریکا از دونالد ترامپ انتقاد کرد و گفت: آزادی های بیان در این انتخابات به محک گذاشته می شود.

هریس از سیاست های مهاجرتی خود هم حرف زد و در ادامه با اشاره به جنگ غزه مدعی شد: همچنان حامی حق اسرائیل در دفاع خود خواهم بود.

وی اعلام کرد که به همراه رئیس جمهور آمریکا در راستای پایان دادن به جنگ غزه حرکت می کند.

هریس گفت: زمان آتش بس و بازگردانیدن اسیران فرا رسیده است. آنچه در غزه رخ می دهد بسیار اندوه بار است. ما در راستای پایان دادن به رنج ها در غزه حرکت می کنیم واینکه فلسطینی ها حق تعیین سرنوشت و کرامت داشته باشند.

وی علیه ایران نیز یاوه گویی کرد و مدعی شد: من هرگز در انجام هیچ کاری که برای دفاع از نیروهایمان و منافع‌مان علیه ایران و تروریست‌های تحت حمایت ایران لازم است تردید نخواهم کرد.

منبع : مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.