فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۴۹۹۴۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

روند صعودی به بازار ارز دیجیتال بازخواهد گشت؟

روند صعودی به بازار ارز دیجیتال بازخواهد گشت؟

در روزگذشته قیمت بیت‌کوین و برخی دیگر از ارزهای بزرگ بازار ارز دیجیتال بالاترین قیمت خود را بعد از ورشکستگی صرافی اف‌تی‌اکس، تجربه کردند.

شهاب شبیری | به گزارش تجارت‌نیوز ، سال 2022 سالی بد برای سرمایه‌گذاران حوزه ارز دیجیتال محسوب می‌شد. سقوط برخی از شرکت‌های فعال این حوزه و ریزش‌های متعدد در پی این اخبار بد، بسیاری را از این بازار نا‌امید کرده بود. شروع سال 2023 نیز تغییر زیادی در این روند ایجاد نکرد. اما اخیراً اخباری امیدوار کننده نوید بازگشت روزهای خوب را به بازار رمزارز‌ها می‌دهند. در ادامه به بررسی برخی از وقایع که موجب تغییر دیدگاه تحلیلگران شده است، می‌پردازیم.

بازار ارز دیجیتال

بیت‌کوین

بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار روز جمعه با 5 درصد افزایش روزانه و 15.7 درصد رشد هفتگی، بهترین عملکرد خود را از ماه مارس تا کنون از خود به جا گذاشت. قیمت این رمز ارز هم اکنون با عبور از مقاومت 20 هزار دلاری به نزدیکی 21 هزار دلار رسیده است. پیش بینی می‌شود، رشد بیت‌کوین تاثیر بسیار زیادی بر آغاز روند صعودی بازار داشته باشد.

ارز دیجیتال بیت‌کوین کش

قیمت بیت‌کوین کش روز جمعه شاهد رشد 10 درصدی بود. این رشد قیمتی سبب شکسته شدن مقاومت 108 دلاری و در نتیجه قیمت 124 دلاری این رمزارز محبوب در این لحظه شد.

بازار ارز دیجیتال

اتریوم

دومین ارز بزرگ بازار نیز با حدود 13 درصد رشد در هفته گذشته در روند صعودی بازار نقش بسیار مهمی را ایفا کرده است. پروژه (ادغام) این ارز در سال گذشته شک و شبهه‌های بسیاری را در دل کاربران ایجاد کرد. اما اکنون با رشد این ارز این سناریوها از همیشه کمرنگ‌تر شده‌اند.

ارز دیجیتال مانا

همچنین قیمت توکن بومی پروژه متاورس دیسنترالند روز جمعه با بیشترین رشد در میان این فهرست 23 درصد افزایش یافت و به مبلغ 50 سنت رسید. این رشد قیمت همزمان با رونمایی از ویژگی‌های جدید این شبکه رخ داد.

با توجه به رشد چشمگیر در مهم ترین ارزهای بازار، امید، باری دیگر به دل سرمایه‌گذاران و فعالان این حوزه راه پیدا کرده است. به نظر می‌رسد بعد از فجایع سال گذشته در بازار رمزارزها، در صورت تداوم این روند صعودی رفته رفته اعتماد کاربران نسبت به این بازار بازگردد. لذا لازم به ذکر است که همواره برای تصمیم گیری قطعی جهت پیش بینی تغییر مسیر بازار بسیار زود است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.