فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۵۸۵۸۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

صحبت‌های جروم پاول چه معنایی برای بیت کوین خواهد داشت؟

صحبت‌های جروم پاول چه معنایی برای بیت کوین خواهد داشت؟

بیت کوین در وضعیت نزولی قرار دارد و در اوایل امروز در حدود 22886 دلار معامله می‌شد. از سوی دیگر، اتریوم اخیراً توانسته است ثبات خود را در مرز 1600 دلار حفظ کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیت کوین در هفته اول فوریه در یک روند صعودی قرار داشت و به قیمت 24000 دلار رسید. اما این ارز دیجیتال نتوانست سطح 24000 دلار را حفظ کند و قیمت آن حتی به زیر سطح 23000 دلار نیز سقوط کرد. کارشناسان بازار بر این باورند که ماه فوریه کمتر از ماه ژانویه برای بازار رمز ارز رونق خواهد داشت.

همچنین کارشناسان بازار هشدار می‌دهند، به دلیل عدم اطمینان درباره تأثیر احتمالی داده‌های کلان اقتصادی آینده ایالات متحده بر احساسات بازار، روند فعلی ارزهای دیجیتال و بازار سهام ممکن است در اواخر این ماه معکوس شود. با این حال، دلیل این روند منفی را می‌توان به افزایش اخیر نرخ بهره فدرال رزرو نسبت داد.

نمودار بیت کوین

نمودار قیمت بیت کوین - منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

در 24 ساعت گذشته، این ارز دیجیتال بیش از 0.50 درصد افزایش ارزش داشته و حجم معاملات روزانه آن 24 میلیارد دلار بوده است. ارزش بازار زنده این ارز دیجیتال بر اساس داده‌های CoinMarketCap، در حدود 442 میلیارد دلار است.

گفتنی است، بیت کوین در نزدیکی سطح 22700 دلار حمایت فوری را تشکیل داده است. بسته شدن کندل‌های قیمت بالاتر از این سطح، پتانسیل افزایش قیمت این رمز ارز را به سمت سطح مقاومت 23200 دلار تقویت می‌کند. حرکت صعودی بیشتر قیمت می‌تواند بیت کوین را به سمت سطح 23600 دلار سوق دهد.

اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال مانند RSI و MACD نیز نشانه‌هایی از افزایش احتمالی خرید را نشان می‌دهند که می‌تواند منجر به افزایش ارزش بیت کوین به سطح 23550 دلار شود.

همچنین این ارز دیجیتال، می‌تواند در قیمت 22750 دلار مورد حمایت گاوها قرار گیرد، اما در صورت شکست زیر این سطح، بیت کوین ممکن است، تا سطح 22400 دلار نزولی شود.

اثر سخنرانی پاول بر بیت کوین

بازارهای ایالات متحده پس از آخر هفته گذشته نسبتاً آرام بودند؛ نرخ‌های بهره بدون تغییر و داده‌های تورم همچنان ضعیف هستند. بازده دلار و خزانه‌داری ایالات متحده از یک دوره صعودی برخوردار بود، اما اکنون احتمالاً این روند تغییر خواهد کرد.

حضور جروم پاول در باشگاه اقتصادی واشنگتن در روز سه‌شنبه، 7 فوریه، یکی از نکات برجسته این هفته بود. در صورتی که فدرال رزرو نتواند به طور معناداری در برابر واکنش بازار عقب نشینی کند، این موضوع می‌تواند به این معنی برداشت شود که فدرال رزرو از آنچه در حال رخ دادن است، رضایت دارد. در ادامه، قرار است چندین مقام دیگر فدرال رزرو در طول هفته سخنرانی داشته باشند.

قدرتمندترین کریپتو ماینر

ریوت (Riot) به تازگی اعلام کرد که در ماه ژانویه 740 بیت کوین تولید کرده که یک رکورد جدید سالانه است. این رقم گواه این است که این شرکت در هدف خود برای تولید بیت کوین بیشتر و ایجاد رکوردهای جدید موفق بوده است.

ریوت پس از سقوط فاجعه بار رقیب خود و متعاقب آن زمستان کریپتو، با چالش‌های قابل توجهی در تجارت خود مواجه شد. ارزش بیت کوین تا سال 2022، 64 درصد کاهش یافته بود که بر دشواری استخراج و افزایش آن تأثیر گذاشت.

با افزایش اخیر قیمت این ارز دیجیتال، برخی از شرکت ها تولید ماینینگ خود را افزایش داده‌اند. این استقبال شرکت ریوت توانست خروجی استخراج بیت کوین را از ژانویه 2022 تا کنون 62 درصد افزایش دهد. آنها 740 بیت کوین در ماه ژانویه 2018 تولید کردند که نسبت به 458 واحد تولید شده در ژانویه 2022 افزایش قابل توجهی داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.