فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۶۱۶۸۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بیت کوین فشار فروش سطح ۲۵ هزار دلار را پشت سر می‌گذارد؟

بیت کوین فشار فروش سطح 25 هزار دلار را پشت سر می‌گذارد؟

بیت‌کوین و اتریوم، دو ارز دیجیتال بزرگ بازار پس از یک جهش قیمتی، اصلاح نزولی قابل توجهی را در روز جمعه تجربه کردند. بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران اکنون این سوال را مطرح می‌کنند که آیا این کاهش قیمت یک اصلاح موقت است یا آغاز یک روند نزولی طولانی‌تر؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، با وجود آمار چالش برانگیز تورم و مقررات سخت‌گیرانه‌تر استیبل‌کوین‌ها، بیت کوین در حال حاضر حدود 23 هزار و 700 دلار معامله می‌شود.

دلایل این افزایش قیمت را می‌توان تا حدی به قوانین رمزنگاری دبی نسبت داد که با جذب شرکت‌های Web3 و کریپتو و همچنین شرکت‌هایی که از فناوری‌های نوآورانه مانند ارزهای دیجیتال،NFT و متاورس استقبال می‌کنند، رشد این بخش را تشویق کرده است.

این عوامل حاکی از آن است که تقاضا برای ارزهای دیجیتال، حتی در مواجهه با چالش‌های اقتصادی گسترده‌تر و مخالفت‌های نظارتی، همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد.

در حالی که مقررات جدید چالشی را برای بازار ارزهای دیجیتال ایجاد می‌کنند، برخی از سرمایه گذاران دارایی خود را از آلت‌کوین‌ها به بیت کوین تغییر می‌دهند. این مساله احتمالا به این دلیل است که بیت کوین تنها ارز دیجیتال بازار است که توسط مدیرSEC به عنوان یک commodity طبقه بندی شده است.

علی‌رغم این چالش‌های نظارتی، بیت کوین همچنان یک انتخاب محبوب برای سرمایه‌گذارانی است که به دنبال سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال هستند.

نمودار بیت کوین

نمودار قیمت بیت کوین - منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین 23700 دلار با حجم معامله 24 ساعته 38 میلیارد دلار است. بیت کوین در 24 ساعت گذشته 4 درصد کاهش را تجربه کرده است.

از منظر تکنیکال، بیت کوین در عبور از سطح 25300 دلار ناموفق بوده و افت شدیدی را تجربه کرده است تا به سطح اصلاحی 38.2 درصدی فیبوناچی در 23700 دلار برسد.

تا به این لحظه، انتظار صعود بیت کوین به بالای سطح 25 هزار دلار کمی دور به نظر می‌رسد. برای تداوم روند صعودی نیاز است تا ابتدا گاوهای بازار سطوح حمایت بیت کوین را پس بگیرند و سپس برای صعود به بالای 25 هزار دلار آماده شوند.

اگر قیمت مسیر خود را به پایین سطح 23700 دلار ادامه دهد، این مساله می‌تواند نشان‌دهنده یک شکست نزولی باشد و بیت کوین را در منطقه پشتیبانی بعدی در مرز 23300 دلار قرار دهد، که سطح اصلاحی 50 درصد فیبوناچی است.

تجزیه و تحلیل بازار صعودی

برخلاف اقدامات نظارتی اخیر دولت ایالات متحده درباره ارزهای دیجیتال، بازار شاهد افزایش قیمت بوده است و بسیاری از ارزهای رمزپایه سودهای زیادی را تجربه کردند. این امر به ویژه در افزایش اخیر بیت کوین مشهود بود.

در حالی که سیاست‌های نظارتی دولت ایالات متحده می‌تواند چالش‌هایی را برای بازار ایجاد کند، افزایش اخیر قیمت‌ها نشان می‌دهند که سرمایه‌گذاران به پتانسیل ارزهای دیجیتال اطمینان دارند.

از آنجایی که بازار ارزهای دیجیتال به تکامل خود ادامه می‌دهد، معرفی پروتکل‌ها و فناوری‌های جدید نقش مهمی در شکل دادن آینده آن‌ها خواهد داشت. راه‌اندازی موفقیت‌آمیز پروتکل بیت‌کوین NFT Ordinals و رکوردشکنی میانگین اندازه بلوک بیت کوین نمونه‌هایی از این تاثیر است.

ابوظبی در بازار کریپتو

دبی از رشد صنعت ارزهای دیجیتال با ایجاد مقررات قوی حمایت کرده است که هم سازمان‌های داخلی Web3 و رمزنگاری و هم کسب‌وکارهای سنتی را که اکنون فناوری‌های جدیدی را در عملیات خود وارد می‌کنند، جذب کرده است.

Hub71، یک شرکت فناوری واقع در ابوظبی، ابتکار جدیدی را برای حمایت از پیشرفت فناوری‌های Web3 با فراهم کردن دسترسی کارآفرینان Web3 به امور مالی، مشارکت و برنامه‌ها اعلام کرده است. پروژه Hub71 شامل یک صندوق 2 میلیارد دلاری برای کمک به کارآفرینان واجد شرایط است که نقش مهمی در تقویت صنعت ارزهای دیجیتال داشته است.

مشارکت بین شرکت‌های چینی

China Telecom و موسسه تحقیقاتی بلاک چین Tree-Graph شانگهای، که با نام Conflux Network نیز شناخته می‌شود، برای توسعه BSIM (یک سیم کارت مبتنی بر بلاک چین)، شریک می‌شوند.

بر اساس انتشار رسمی، این دستگاه جدید روشی ایمن برای ذخیره کلیدهای خصوصی و استفاده از قابلیت‌های داخلی سیم کارت برای تأیید تراکنش‌های دیجیتال را در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد. این پیشرفت به عنوان یکی دیگر از عوامل حیاتی تلقی می‌شود که تأثیر مثبتی بر صنعت ارزهای دیجیتال داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.