فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۶۲۳۱۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت بیت کوین در محدوده ۲۴ هزار دلار

پیش بینی قیمت بیت کوین در محدوده 24 هزار دلار

با وجود نوسانات اخیر، چندین شاخص صعودی نشان می‌دهند بیت کوین و اتریوم ممکن است برای یک حرکت قابل توجه در حال آماده سازی باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یک معامله‌گر برجسته ارزهای دیجیتال که در طول صعود قیمت در سال 2023 موضع نزولی خود را در مورد بیت کوین حفظ کرده بود، شرایط کنونی بازار را تحلیل کرده است.

این معامله‌گر که با نام مستعار کاپو شناخته می‌شود، زمانی که بیت کوین در آوریل 2022 به 40 هزار دلار کاهش یافت، از بازار خارج شد.

از آن زمان، او معتقد است که بازار نزولی با رسیدن بیت کوین به پایین‌ترین سطح 12 هزار دلاری به پایان می‌رسد. کاپو علی‌رغم اشاره به اینکه افزایش اخیر قیمت بیت کوین یک افزایش قابل توجه در بازار نزولی است، اذعان می‌کند که از مقیاس آن غافلگیر شده است، زیرا او چنین حرکتی را پیش بینی نمی‌کرد.

کاپو معتقد است که رالی اخیر بیت کوین یک رالی در بازار نزولی است که به طور مصنوعی با BUSD و USDC تقویت می‌شود. به گفته وی، این شرایط هنوز تله‌ای برای گاوهاست و سناریوی نزولی هنوز باطل نشده است. کاپو انتظار دارد بیت کوین به پایین‌ترین سطح خود یعنی 12 هزار دلار برسد.

نمودار بیت کوین

نمودار قیمت بیت کوین - منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

قیمت فعلی بیت کوین 24 هزار و 656 دلار و حجم معاملات 24 ساعته آن 18.7 میلیارد دلار است. در 24 ساعت گذشته قیمت بیت کوین کمتر از 0.50 درصد افزایش داشته است.

این ارز دیجیتال در روز یکشنبه، به روند سردرگم خود ادامه داد و محدوده بین سطوح 24 هزار و 400 تا 25 هزار و 250 دلار را حفظ کرد.

یک شکست صعودی از سطح 25 هزار و 250 دلار به طور بالقوه می‌تواند قیمت بیت کوین را به سطح 26 هزار دلار و 26 هزار و 450 دلار برساند.

پشتیبانی فوری بیت کوین 24 هزار و 300 دلار است و شکست قیمت زیر این سطح می‌تواند قیمت بیت کوین را به 23 هزار و 750 دلار سپس 23 هزار و 300 دلار کاهش دهد. در صورت تداوم روند نزولی، شکست سطح 23 هزار و 300 دلار می‌تواند بیت کوین را به مرز 22 هزار و 850 دلار برساند.

به طور کلی، سوگیری معاملاتی در وضعیتی خنثی قرار دارد. هر دو شاخص RSI و MACD نشان دهنده عدم تصمیم گیری در بین سرمایه‌گذاران هستند. بسته‌شدن کندل دوجی در بازه زمانی چهار ساعته نیز نشان‌دهنده عدم اطمینان در بین سرمایه‌گذاران است.

Coinbase توسط بانک هلند جریمه شد

بانک هلندی De Nederlandsche Bank (DNB) بیش از سه میلیون دلار جریمه برای Coinbase، یک صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال در ایالات متحده اعمال کرده است. طبق DNB، کوین‌بیس از نوامبر ۲۰۲۰ بدون ثبت فعالیت می‌کند.

اگرچه کوین‌بیس در سپتامبر ۲۰۲۲ به پروتکل‌های ثبت‌نام پایبند بوده اما هزینه‌های نظارت را برای دوره دو ساله قبل از ثبت نام پرداخت نکرده است.

این جریمه زمانی اعمال می‌شود که رگولاتورها در سراسر جهان کنترل خود را بر صرافی‌های ارزهای دیجیتال با تمرکز بر بهبود امنیت و جلوگیری از پولشویی بیشتر کنند. جریمه اعمال شده بر Coinbase یکی از بزرگترین جریمه‌های نظارتی است که بر یک صرافی ارز دیجیتال اعمال می‌شود.

بیش از 80 درصد عرضه توسط نهنگ‌ها

داده‌های اخیر نشان می‌دهد که دارندگان بزرگ اتریوم، از جمله آدرس نهنگ‌ها و سایر دارندگان بزرگ، همچنان به ذخیره اتریوم ادامه می‌دهند. این نمودار نشان می‌دهد که آدرس‌های دارای 100 تا 100 هزار اتریوم 47 درصد از کل عرضه اتریوم را در اختیار دارند. علاوه بر این، عدم فروش پس از افزایش قیمت اخیر نشان داد که سرمایه‌گذاران انتظار افزایش بیشتر قیمت این ارز دیجیتال در آینده را دارند.

در بیشتر ماه ژانویه، نموداری که مقدار نگهداری شده توسط بزرگترین آدرس‌ها را به عنوان درصدی از کل عرضه اتریوم نشان می‌دهد روندی صعودی داشته است. اگرچه در حال حاضر تثبیت شده اما تا زمان نگارش این گزارش، در 123 باقی مانده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.