فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۶۳۸۰۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بررسی روند بیت کوین در بحبوحه جلسه کمیته بازار آزاد فدرال

بررسی روند بیت کوین در بحبوحه جلسه کمیته بازار آزاد فدرال

بیت کوین نتوانست شتاب صعودی خود را حفظ کند و در 24 ساعت گذشته به زیر 24 هزار دلار سقوط کرده است. به دنبال بیت کوین، اتریوم نیز در 24 ساعت گذشته کاهش تدریجی را تجربه کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نگاه اکثر معامله‌گران به جلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) است. انتظار می‌رود که نتیجه این رویداد تأثیر قابل‌ توجهی بر بازار، به‌ویژه قیمت بیت کوین و اتریوم داشته باشد.

چشم انداز بنیادی بازار ارزهای دیجیتال

روند نزولی در بازار ارزهای دیجیتال عمدتا به انتشار داده‌های اولیه تولید ناخالص داخلی و ارقام PCE از ایالات متحده مربوط می‌شود که انتظار می‌رود نوسانات بازار را افزایش دهد.

علاوه بر این، انتشار صورت‌جلسه فوریه فدرال رزرو به عنوان عامل دیگری در نظر گرفته می‌شود که باعث تردید سرمایه‌گذاران و تشدید ضرر بیت کوین می‌شود. انتظار می‌رود بانک مرکزی در صورت‌جلسه فدرال رزرو موضعی تند داشته باشد.

نمودار بیت کوین

نمودار قیمت بیت کوین - منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

با نگاهی به تحلیل تکنیکال بیت کوین، این جفت ارز سطح حمایتی حیاتی 24 هزار و 500 دلار را شکسته است و شروع به کاهش قیمت به سمت 23 هزار و 900 دلار کرده است. با این حال، الگوی شکل گرفته این سطح را به سطح حمایت مهمی برای بیت کوین تبدیل کرده است.

در بازه زمانی دو ساعته، یک الگوی مثلث صعودی با خط روند صعودی شکل گرفته است که پشتیبانی نزدیک به سطح 24 هزار دلار دارد. اگر بیت کوین به زیر این سطح سقوط کند، سطح حمایت بعدی حدود 23 هزار و 400 دلار خواهد بود. گفتنی است، اندیکاتورهای RSI و MACD در منطقه فروش قرار دارند که فشار فروش را به بیت کوین تقویت می‎‌کند.

مقاومت فوری بیت کوین در 24 هزار و 500 دلار است و افزایش فشار خرید می‌تواند منجر به شکست بالاتر از این سطح شود و بیت کوین را در سطح مقاومت بعدی 25 هزار و 200 دلار قرار دهد.

موج کاهش ریسک در بازار کریپتو

برخلاف ظهور مقررات مثبت در بازار ارزهای دیجیتال، این بازار جهانی نتوانسته روند صعودی خود را حفظ کند و امروز روند منفی داشته است. این موضوع، احتمالاً به دلیل احساسات محتاطانه سرمایه‌گذاران قبل از جلسه فوریه فدرال‌رزرو است. سرمایه‌گذاران منتظر شفافیت بیشتر در مورد نرخ‌های بهره ایالات متحده و مسیر سیاست‌های پولی هستند.

علاوه بر این، انتشار گزارش آتی شاخص هزینه‌های مصرف شخصی نیز انتظار می‌رود نوسانات بازار را افزایش دهد. شایان ذکر است که صورت‌جلسه فدرال رزرو در ماه فوریه، قرار است اواخر امروز منتشر شود، به طور گسترده‌ای منعکس کننده برخورد جنگ طلبانه بانک مرکزی باشد.

این بدان معنی است که افزایش نرخ بهره، نقدینگی را محدود می‌کند، که این برای بازار ارزهای دیجیتال خوب نیست. نرخ بازدهی بالاتر معمولاً باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران پول خود را از سرمایه‌گذاری‌های پرریسک‌تر خارج کنند.

همچنین در این هفته، نگاه‌ها به گزارش روز پنجشنبه شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی نیز هست. تورم بیشتر، می‌تواند توجیهی برای فدرال رزرو جهت ادامه افزایش نرخ بهره فراهم کند.

داده‌های اقتصادی جدید منتشر شده در روز سه‌شنبه نشان داد که PMI ایالات متحده برای ماه فوریه بهتر از حد انتظار بوده است و به فدرال رزرو فضای اقتصادی بیشتری برای افزایش نرخ‌های بهره می‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.