فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۷۳۹۸۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تلاش معامله‌گران بیت کوین برای حفظ سطح ۲۲ هزار دلار

تلاش معامله‌گران بیت کوین برای حفظ سطح 22 هزار دلار

تا این لحظه بازار ارز دیجیتال سیگنال‌های متفاوتی را نشان می‌دهد، برخی از شاخص‌ها حاکی از روند صعودی بیت کوین هستند، در حالی که برخی دیگر به یک سناریوی نزولی اشاره می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از آنجا که سرمایه‌گذاران، بازار را به دقت زیر نظر دارند، عوامل مختلفی از جمله داده‌های اقتصادی، مقررات دولتی و تحولات صنعت ممکن است بر روند قیمت بیت کوین در روزهای آینده تأثیر بگذارند.

نمودار بیت کوین

نمودار قیمت بیت کوین - منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

بیت کوین در قیمت 22 هزار و 450 دلار با حجم معاملات 24 ساعته 12.8 میلیارد دلار معامله می‌شود که در 24 ساعت گذشته 0.50 درصد کاهش داشته است. بیت کوین با ارزش بازاری 431 میلیارد دلار در صدر رتبه بندی CoinMarketCap قرار دارد.

بر اساس نمودار قیمتی این رمز ارز، احتمال آن وجود دارد که بیت کوین بتواند الگوی مثلث متقارن را در سطح 23 هزار و 250 دلار نقض کند. در صورت رخ دادن این موضوع، قیمت بیت کوین می‌تواند تا منطقه حمایت 22 هزار دلار کاهش یابد. در صورت شکست بیشتر زیر این منطقه حمایتی، بیت کوین ممکن است به سمت سطح 21 هزار و 450 دلار نیز حرکت کند.

علاوه بر این، وقوع یک کندل نزولی نشان دهنده سوگیری قابل توجه فروش در بیت کوین خواهد بود. با این حال، اگر کندل‌های قیمت بتوانند بالاتر از سطح حمایت مذکور بسته شوند، ممکن است پتانسیل جهش صعودی به سمت 22 هزار و 800 دلار یا حتی اهداف بالاتر در حدود 23 هزار و 750 دلار را ایجاد کنند.

پرونده مایکل سیلر

مایکل سیلور (Saylor)، یکی از مدافعان برجسته بیت کوین و رئیس MicroStrategy، بر اساس پرونده‌ای که اخیراً در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ارائه شده است، برنده یک دادخواست مدنی شده است. دادخواستی که توسط دفتر دادستان کل منطقه کلمبیا در اوت 2022 تسلیم شد، سیلور را به نقض قانون ادعاهای دروغین و عدم پرداخت مالیات بر درآمد شخصی به مبلغ بیش از 25 میلیون دلار متهم کرد.

دادگاه این ادعا را که سیلور و MicroStrategy برای نقض قانون تبانی کردند رد کرد، اما اتهام سیلور برای ارتکاب کلاهبرداری مالیاتی همچنان پابرجاست. کنفرانس وضعیت این پرونده برای 10 مارس 2023 برنامه ریزی شده است و نتیجه نهایی پرونده هنوز مشخص نیست.

رد شکایت علیه مایکل سیلور ممکن است تأثیر مثبتی بر احساسات بازار نسبت به بیت کوین داشته باشد. با این حال، اتهامات جاری علیه سیلور به دلیل کلاهبرداری مالیاتی همچنان پابرجاست و بسته به نتیجه، ممکن است تأثیر منفی بر اعتبار و شهرت او در جامعه کریپتو داشته باشد. به طور کلی اما تأثیر این موضوع بر بازار کریپتو به احتمال زیاد حداقل خواهد بود.

پیشنهاد کوین‌بیس

رئیس تحقیقات نهادی کوین بیس، دیوید دوونگ، در جریانی زنده با اسکات ملکر، تحلیلگر ارزهای دیجیتال، اظهار داشت که سرمایه‌گذاران نهادی ممکن است بیش از آنچه قبلا تصور می‌شد به دارایی‌های رمزنگاری فراتر از بیت کوین و اتریوم علاقه نشان دهند.

دوونگ خاطرنشان کرد که تقریبا نیمی از جریان‌های سازمانی در کوین‌بیس به سمت دارایی‌هایی غیر از بیت‌کوین و اتریوم هدایت می‌شوند. او همچنین اشاره کرد که شرایط فعلی بازار به دلایل کلان نامشخص هستند و منجر به عدم همبستگی بالقوه کریپتو با سایر دارایی‌های پر ریسک می‌شود.

این واقعیت که سرمایه‌گذاران نهادی به طور فزاینده‌ای به آلت‌کوین‌ها فراتر از بیت کوین و اتریوم علاقه دارند، نشان می‌دهد که بازار کریپتو می‌تواند در ماه‌های آینده شاهد افزایش رشد به صورت متنوع در بازار باشد. این موضوع می‌تواند تأثیر مثبتی بر کلیت بازار داشته باشد.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که بیت کوین و اتریوم همچنان در کانون اصلی توجه سرمایه‌گذاران نهادی قرار دارند و هرگونه حرکت عمده بازار در این دارایی‌ها همچنان می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر کل بازار کریپتو داشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.