فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۷۹۷۸۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تلاش گاوهای بیت کوین برای حفظ سطح ۲۰ هزار دلار

تلاش گاوهای بیت کوین برای حفظ سطح 20 هزار دلار

بیت کوین و اتریوم موفق شدند روند نزولی خود را متوقف کنند و در اوایل صبح شنبه به ترتیب در بالای سطح 20 هزار و 1 هزار و 400 دلار  تثبیت شوند. با این حال، این افزایش را می‌توان به ضعیف‌تر شدن شاخص دلار آمریکا نسبت داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به عقیده بسیاری از کارشناسان، در صورتی که فدرال رزرو سرعت افزایش نرخ بهره را کاهش دهد، به طور بالقوه می‌تواند جذابیت دلار آمریکا را کاهش داده و منجر به افزایش تقاضا بیت کوین و قیمت‌های ارزهای دیجیتال شود.

لازم به ذکر است که بازار ارزهای دیجیتال به عنوان بازاری با نوسانات بالا و نوسانات مکرر قیمت شناخته می‌شود. در هفته گذشته، بیت کوین و اتریوم ضررهای قابل توجهی را تجربه کردند، به طوری که بیت کوین 10.88 درصد کاهش یافت و اتریوم 10.94 درصد از ارزش خود را از دست داد.

نمودار بیت کوین

نمودار قیمت بیت کوین - منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

تحلیل تکنیکال بیت کوین حاکی از روند نزولی قابل توجهی در این رمزارز است، زیرا که قیمت از سطح حمایت مهم 20 هزار و 350 دلار عبور کرده است. در حال حاضر، سطح حمایت مهم بیت کوین 18 هزار و 430 دلار است. اگر این سطح شکسته شود، می‌تواند فشار فروش را تشدید کند و منجر به کاهش بیشتر قیمت به سمت سطح 16 هزار و 400 دلار شود.

از سوی دیگر، اولین مقاومت برای بیت کوین در سطح 20 هزار و 300 دلار قرار دارد. اگر بیت کوین به بالاتر از این سطح برسد، قیمت می‌تواند فشار خرید را تحریک و به طور بالقوه بیت کوین را به سطح 21 هزار و 400 دلار برساند.

بحران نقدینگی بانک سیلیکون

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که بانک سیلیکون ولی، یک موسسه مالی مهم برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری ریسک پذیر، با بحران نقدینگی مواجه شده است. این مسئله نگرانی‌هایی را در مورد پیامدهای مالی بالقوه گسترده‌تر به وجود آورده است.

توجه به این نکته که بانک سیلیکون ولی یک موسسه مالی بزرگ است که توسط بسیاری از شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر استفاده می‌شود بسیار مهم است. اگرچه این موضوع اثر مستقیمی به بخش ارزهای دیجیتال و بیت کوین وارد نمی‌کند، اما بخش‌های مختلف دنیای مالی می‌توانند به هم مرتبط باشند و تحولات یک حوزه به طور بالقوه دیگری را تحت تأثیر قرار دهد. در نتیجه، بازار ارزهای دیجیتال تحت تأثیر اخبار مربوط به مسائل نقدینگی بانک سیلیکون ولی قرار گرفته است.

ضعف شاخص دلار آمریکا

دلار آمریکا که روند صعودی خود را طی کرده بود، نتوانست حرکت خود را حفظ کند و روز گذشته دچار ضعف روند شد. این موضوع، به دلیل آخرین داده‌های نیروی کار در ماه فوریه بود که رشد آهسته دستمزدها را نشان داد. این مسئله می‌تواند کاهش احتمالی فشارهای تورمی در آینده را بیان کند.

در ادامه فدرال رزرو ممکن است سرعت افزایش نرخ‌های بهره را پایین نگه دارد و در نتیجه جذابیت دلار را کاهش دهد. برخلاف اینکه سطح مشاغل در اقتصاد ایالات متحده به سرعت در ماه فوریه افزایش یافت، رشد آهسته دستمزدها و افزایش نرخ بیکاری انتظارات برای افزایش 50 واحدی نرخ بهره در جلسه آتی فدرال رزرو را کاهش داده است.

در هفته‌های آینده، عملکرد بازار ارزهای دیجیتال و دلار آمریکا به دلیل همه‌گیری مداوم و نوسانات اخیر بازار نامشخص خواهد بود.با توجه به رویدادهای اخیر در بخش بانکداری ایالات متحده، اکنون تمرکز بر داده‌های CPI و شرایط مالی کلی اقتصاد است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.